44 חברות ישראליות משתתפות בתערוכת הסלולר בברצלונה

בתערוכת 3GSM משתתפות חברות הסלולר הגדולות בעולם. עבודת הכנה קפדנית של נציגי התמ"ת הביאה לתנועה ערה בביתנים הישראלים בתערוכה


00:00 ,19.02.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

בתערוכת 3GSM משתתפות חברות הסלולר הגדולות בעולם. עבודת הכנה קפדנית של נציגי התמ"ת הביאה לתנועה ערה בביתנים הישראלים בתערוכה
 
כ-44 חברות ישראליות משתתפות בימים אלה באירוע הפגישות בביתן הלאומי הישראלי בתערוכת 3GSM ברצלונה, כך נמסר מהמנהל לסחר חוץ במשרד התמ"ת. ייצוא מוצרי התקשורת מישראל מהווה כ-22% מיצוא ההייטק הישראלי אשר הסתכם בשנת 2005 בכ-14.2 מיליארד דולר .
 
תערוכת 3GSM ברצלונה הנה התערוכה המובילה והגדולה בעולם לתחום הסלולרי. בתערוכה זו מכריזות החברות הגדולות על המוצרים החדשים שלהם ובקונגרסים הסובבים את התערוכה נערכים דיונים שיקבעו את מפת הדרכים של תעשיית הסלולר והמובייל העולמית.
 
רענן דינור, מנכ"ל משרד התמ"ת, אומר כי לאור החשיבות הרבה של סקטור התקשורת הסלולרית ליצוא הישראלי ולתעשייה הישראלית הוחלט השנה לרכז מאמץ במסגרת שיתוף פעולה בין משרד התמ"ת עם מכון הייצוא הישראלי ומתימו"פ וכן ארגון חברות המובייל הישראלי (IMA) ולהקים מתחם ישראלי שינצל את היתרון לגודל המתאפשר מריכוז של 44 חברות ישראליות תחת קורת גג אחת.
 
דינור מציין כי, הנספחים המסחריים של משרד התעשייה והמסחר היו הזרוע השיווקית העיקרית של הפרוייקט בעולם, ובחודשים האחרונים נפגשו עם מאות מקבלי החלטות בתעשיית הסלולר כדי לקדם את החברות הישראליות בתערוכה.
 
בועז הירש, מנהל המנהל לסחר חוץ בתמ"ת מציין כי הביתן הישראלי ואולם הפגישות בתוך התערוכה משתרעים על שטח של כ-450 מ"ר. הביתן הישראלי בתערוכת GSM ברצלונה, שהוא אחד הביתנים הלאומיים המורכבים ביותר והיקרים ביותר שהוקמו אי פעם על ידי מדינת ישראל (מלבד הסלון האווירי בפריז), הפך לאחד הביתנים המרכזיים בתערוכה ומשמש כאתר עלייה לרגל לנציגי חברות גדולות המחפשים טכנולוגיות חדשניות. המתחם הישראלי, שהוא מהביתנים השוקקים והמרכזיים ביותר בתערוכה, מתחרה בכבוד מול הביתנים של ענקי התקשורת כנוקיה ואלקטל. הביתן הלאומי הישראלי הוקם בשיתוף פעולה של משרד התעשייה והמסחר, מכון הייצוא, מתימו"פ וארגון IMA. כ- 20 נספחים מסחריים של משרד התעשייה והמסחר ברחבי העולם פועלים מזה כחודשיים לקידום הביתן הישראלי וקביעת פגישות בין החברות הישראליות לחברות זרות במסגרת המתחם הישראלי בתערוכה - עד היום הניב מאמץ זה מעל 1,200 פגישות איכותיות עם השחקנים הגדולים והחשובים ביותר בשוק תקשורת הסלולר בעולם והצפי כי התערוכה תינעל כאשר 44 החברות הישראליות יפגשו עם כ-1,500 חברות זרות.
 
סך עלות הפרויקט עומדת על כחצי מליון יורו, סכום כמעט חסר תקדים בהקמת ביתנים ישראליים בתערוכות בחו"ל. מעל שליש מהסכום הגיע ממקורות ממשלתיים וסכום זה מינף בעזרת דמי השתתפות וחסויות סכום גדול בהרבה שהגיע מהסקטור הפרטי.
 
בנוסף לפעילות השיווק מבקר בתערוכה גם המדען הראשי ד"ר אלי אופר שנפגש עם ראשי תאגידים אירופאים גדולים בתחום התקשורת לבחינת שיתופי פעולה טכנולוגיים עם ישראל.
 
גל מור, הנספח המסחרי של משרד התמ"ת במילאנו, מסר כי" התחלנו את הפרויקט עוד בתחילת דצמבר כאשר פנינו למאות חברות איטלקיות והצגנו את החברות הישראליות שיגיעו לתערוכת GSM ברצלונה. התחרות קשה מאוד, אנו מתחרים על הזמן של המנהלים הבכירים בתעשיית הסלולר מול ענקים כמו נוקיה או וודאפון ובעזרת הכנה טובה ומחשבה יצירתית עומדים במשימה בכבוד. כאן בברצלונה אנו מושכים כמעט באופן פיזי את החברות האיטלקיות למתחם הישראלי ומוודאים כי אכן הם יפגשו עם כל החברות הישראליות".
 
נתן צרור, הנספח המסחרי במשרד התמ"ת בפריז, אמר כי "שיערנו כי יהיה קשה להתחרות על תשומת הלב של העיתונות במהלך התערוכה, לכן יזמנו להביא עיתונאים מובילים בתחום התקשורת לישראל כשבועיים לפני התערוכה כדי לסקר את הענף. התוצאה היתה כי תשעה עיתונאים התארחו בישראל לפני כשבועיים וראו את החברות הישראליות כבר בארץ - לפני שאלו יצאו לתערוכה בברצלונה, כבר בשבוע שעבר התפרסמה כתבה גדולה בעיתון הצרפתי הנחשב 'לה מונד' על תעשיית התקשורת הישראלית ואני משער כי זאת רק ההתחלה".
 
עמוס ווהל, הנספח המסחרי של משרד התמ"ת במדריד, מספר כי הם נתקלו בבעיה אחרת: "עקב המחירים הגבוהים של המלונות בברצלונה, התחוור לנו כי מנהלים ספרדים רבים ממדריד מעדיפים לטוס כל יום ממדריד לברצלונה ובחזרה במהלך ימי התערוכה, הדבר קיצר בצורה משמעותית את הזמן שיכלו להקדיש לנו לפגישות. נערכנו בהתאם ואת חלקם דאגנו לפגוש כבר בשדה התעופה כדי להבטיח כי יגיעו לפגישות שנקבעו להם עם החברות הישראליות".
 
הירש מציין כי ההכנות הקדחתניות, כמו גם כושר האלתור, הוכיחו את עצמם והמשתתפים הישראליים מדווחים כי המתחם הישראלי והחברות הישראליות המציגות בו זוכה להצלחה. כמו כן מדווחות החברות הישראליות על פגישות טובות ואיכותיות וכולם מקווים כי ימי הזוהר של תעשיית הטלקום חוזרים לאחר תקופת צינון ארוכה בת 5 שנים.