4 שנות מאסר בפועל נגזרו בגין אחזקה ומכירה של סיגריות מוברחות ומזויפות

חטואשוילי נתפס בעת ביצוע עסקת מכירה של 159 קרטונים של סיגריות מוברחות ומזויפות, ובעקבות תפיסה זו התגלה מחסן בו החזיק 3,298 קרטונים של סיגריות מוברחות ומזויפות


00:00 ,11.01.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

חטואשוילי נתפס בעת ביצוע עסקת מכירה של 159 קרטונים של סיגריות מוברחות ומזויפות, ובעקבות תפיסה זו התגלה מחסן בו החזיק 3,298 קרטונים של סיגריות מוברחות ומזויפות
 
4 שנות מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי ו-200 אלף שקל קנס נגזרו לאחרונה על ראובן חטואשוילי, בעקבות חקירת רשות המסים, מחלקת חקירות מכס ומע"מ חיפה. כתב האישום הוגש על ידי היחידה המשפטית הארצית ברשות המסים, באמצעות עו"ד אסנת ברזילי.
 
חטואשוילי נתפס בעת ביצוע עסקת מכירה של 159 קרטונים של סיגריות מוברחות ומזויפות. בעקבות תפיסה זו נתגלה מחסן בו החזיק 3,298 קרטונים של סיגריות מוברחות ומזויפות, שהוסתרו בתוך קרטונים שעליהם היה כתוב Mens Shirts.
 
בית משפט השלום בראשון לציון, באמצעות כבוד השופטת עטר, הרשיע את חטואשוילי בעבירות של קשירת קשר לביצוע עוון, עבירות של החזקת ומכירת טובין מוברחים ומזויפים על פי פקודת המכס חוק מס קנייה, פקודת סימני מסחר וחוק מע"מ.
 
בית המשפט קבע כי "במעשיו פגע הנאשם פגיעה של ממש במערכת אכיפת המס ובסדרי מנהל תקינים, לא הודיע לפקיד השומה על עסקו ושלח ידו לקופה הציבורית בסך עצום העולה על 17 מיליון שקל".
 
"חומרה יתרה מצא בית המשפט בעובדה כי בסיגריות מזויפות עסקינן, וקבע כי אין המדובר אך בנזק כלכלי, אלא במטרה לגרוף רווח לכיסו וכי הנאשם לא חס על בריאות הציבור ופעל להפיצן חרף כך כי לא עברו כל פיקוח רפואי."
 
כמו כן הדגיש בית המשפט את הפגיעה הממשית במוניטין של בעלי סימני המסחר הרשומים וביבואנים שומרי חוק ומשלמי מסים, אשר ממילא מתקשים להתמודד עם תופעה נפוצה זו של מכירת סיגריות מפירות במחיר מוזל והקושי שבאיתורה.