37% מקרב המשתתפים בתחרות אתרי אינטרנט השקיעו בו מעל ל-10 אלפים דולר

מסקר של מכון היצוא עולה כי 83% מהאתרים המשתתפים בתחרות סגרו עסקאות דרך האתר, וכי 87% כבר קיבלו פניות מגורמים עסקיים בחו"ל באמצעות האתר


00:00 ,12.09.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

מסקר של מכון היצוא עולה כי 83% מהאתרים המשתתפים בתחרות סגרו עסקאות דרך האתר, וכי 87% כבר קיבלו פניות מגורמים עסקיים בחו"ל באמצעות האתר
 
37% מהיצואנים המשתתפים בתחרות אתרי אינטרנט מצטיינים למטרות יצוא, השקיעו יותר מ- 10,000 דולר כל אחד לבניית אתר לייצוא לחו"ל בשפות זרות; 87% - כבר קיבלו פניות מגורמים עסקיים בחו"ל באמצעות האתר; 83% - סגרו עסקאות דרך האתר. כך מסר, יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא, בהסתמכו על בדיקה שנערכה בקרב כ-50 יצואנים שמשתתפים בתחרות הראשונה מסוגה לאתרי אינטרנט מצטיינים למטרות יצוא. התחרות מתקיימת במסגרת הועידה הראשונה לשיווק בין לאומי באינטרנט בשיתוף מכון היצוא ו- Googleישראל, שתיערך ב-13 בספטמבר במלון דן פנורמה, ת"א.
 
עוד עולה מבדיקה שערך מכון היצוא כי כ-26% מהיצואנים שהשתתפו בבדיקה השקיעו בבניית האתר בין 5,000-1,000 דולר כל אחד; כ-30% השקיעו בין 10,000-5,000 דולר ו-7% מהיצואנים השקיעו סכום אחר.
 
מבדיקת מכון היצוא מתברר כי 43% מהיצואנים שהשתתפו בבדיקה משקיעים מדי חודש כ- 200–500 דולר בתחזוקת האתר; 17% מדווחים כי ההיקף התקציבי לתחזוקת האתר הינו 1,000-500 דולר לחודש ול-23% - ההיקף התקציבי החודשי לתחזוקת האתר לחו"ל הינו 1,000 דולר ויותר. 17% משקיעים סכום אחר.
 
אורנה חייט, מנהלת אתר האינטרנט במכון היצוא, מסרה כי 37% מהיצואנים שהשתתפו בבדיקה מוציאים בשנה כ-3,000 דולר ויותר לצורך שיווק האתר; 30% מוציאים 1,500-500 דולר; 13% מוציאים בשנה 3,000-1,500 דולר, לצורך שיווק האתר.
 
ממכון היצוא נמסר כי בקרב 67% מהיצואנים שהשתתפו בבדיקה נמשך זמן הקמת האתר המיוחד לייצוא בין חודש לחצי שנה; 23% בנו את האתר בפרק זמן של חצי שנה ויותר ו-10% בנו את האתר תוך חודש ימים.
 
בזמן הקמת האתר 27% נתקלו בבעיות עיצוב; 23% - נתקלו בבעיות טכנולוגיות; 17% - נתקלו בבעיות הקשורות לסוגי הספקים השונים; 17% - נתקלו בבעיות תוכן; 10% - נתקלו בבעיות בניית אסטרטגיה שיווקית; 6% נוספים נתקלו בבעיות הקשורות לתהליך קבלת ההחלטות בחברה.
 
מבדיקת מכון היצוא מתברר כי 43% מעדכנים את האתר המיוחד לייצוא לחו"ל מדי יום; 33% מעדכנים מדי שבוע, ו-24% מעדכנים את האתר מדי חודש. 80% מקדמים את אתרם ברחבי העולם באמצעות מנועי חיפוש; אצל 77% - הגורם המנהל את האתר נמצא בחברה ו-23% מחזיקים גורם חיצוני.