17 צוערים סיימו קורס נספחים מסחריים המשותף למשרדי התמ"ת והתיירות

הצוערים נדרשים להשלמה של לפחות 18 חודשי עבודה במשרד. עם סיום הקורס ישתלבו צוערי התמ"ת בעבודה במינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת


00:00 ,28.09.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

הצוערים נדרשים להשלמה של לפחות 18 חודשי עבודה במשרד. עם סיום הקורס ישתלבו צוערי התמ"ת בעבודה במינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת
 
17 צוערים, מתוכם 7 נשים ו-10 גברים סיימו בשבוע האחרון קורס נספחים מסחריים המשותף למשרדי  התמ"ת והתיירות.
 
הקורס נמשך כשלושה חודשים וכלל, בין השאר, את הכרת המשק הישראלי ומאפייניו, שיווק בחו"ל, משיכת השקעות זרות לארץ, מדיניות סחר החוץ של ישראל ומאפייני המו"פ והטכנולוגיה בישראל כמנוף לפיתוח היצוא ולהגברת הצמיחה במשק הישראלי . כמו כן עברו הצוערים השתלמויות בעבודה בין תרבותית.
 
יצוין כי 17 הצוערים (12 ממשרד התמ"ת ו-5 ממשרד התיירות) נבחרו מתוך למעלה מ- 1,000 איש אשר הגישו את מועמדותם לתפקיד.המועמדים עברו תהליך מיון קפדני, שכלל בחינות בכתב, מרכזי הערכה וראיון אישי, כל זאת כדי לבחור מביניהם את הטובים והמתאימים ביותר לשירות.
 
הקורס התקיים במתכונת לימודים מרוכזים בתנאי פנימייה חלקיים. הצוערים נדרשים להשלמה של לפחות 18 חודשי עבודה במשרד. עם סיום הקורס ישתלבו צוערי התמ"ת בעבודה במינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת.
 
סגן רוה"מ ושר התמ"ת אלי ישי אמר כי הנושא הכלכלי תופס חשיבות הולכת וגדלה בפיתוח קשרים בין מדינות וכי הדיפלומטיה המודרנית מתמקדת בקידום פעילויות כלכליות ומסחריות דוגמת הגדלת היצוא, יצירת שיתופי פעולה וקידום השקעות ועל כן יש חשיבות רבה שהולכת וגדלה לנציג הכלכלי באשר הוא. ישי ציין כי פעולות הנספחים המסחריים בתחומי ההסברה הכלכלית וקידום השקעות זרות הינן מהמשימות המרכזיות בתכנית העבודה של משרד התמ"ת.
 
השר ישי הוסיף עוד כי חשיבותו של הנספח המסחרי הינה רבה בשל העובדה כי על אף המידע הרב העומד לרשות החברות והנגישות הקלה אליו, הרי שמתברר שאין תחליף למגע האישי שהנספח מקיים עם קהילת העסקים המקומית, תשתית המידע והקשרים שהוא טווה, שמסייעת לאחר מכן לחברות ישראליות לקדם את מוצריהן.
 
בועז הירש משנה למנכ"ל ומנהל המינהל לסחר חוץ במשרד התמ"ת מציין כי האתגרים שעומדים בפני הנספח המסחרי מגוונים ועוסקים הן ברמת המאקרו, דהיינו קידום הסכמים כלכליים, קידום שת"פ במו"פ ועוד, והן ברמת הסיוע הפרטני לחברות המעוניינות לייצא, ליצור שיתופי פעולה ולחדור לשווקים חדשים.
 
לאחרונה החליט מינהל סחר חוץ, שהינו הגוף במשרד התמ"ת האמון על גיבוש ויישום מדניות סחר החוץ של מדינת ישראל, על תגבור פריסת הנספחויות המסחריות בהתאם לשינויים במפת הסחר העולמי. לאחר ניתוח וזיהוי פוטנציאל הסחר ושיתוף הפעולה למשק הישראלי בקרב המדינות הצומחות, הוחלט על פתיחת 3 נספחויות מסחריות נוספות בדרום אפריקה, אוקראינה ווייטנאם.