15 חברות יצטרפו למשלחת לאוסטרליה בראשות שר התשתיות

בין החברות שכבר אישרו השתתפותן בביקור באוסטרליה נמנה את תה"ל, מקורות, ברמד, מוטורולה, מטל-טק, נטפים, לסיקו. מכון היצוא מעריך: היצוא התעשייתי לאוסטרליה יגדל ב-6% בשנת 2007


00:00 ,06.03.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

בין החברות שכבר אישרו השתתפותן בביקור באוסטרליה נמנה את תה"ל, מקורות, ברמד, מוטורולה, מטל-טק, נטפים, לסיקו. מכון היצוא מעריך: היצוא התעשייתי לאוסטרליה יגדל ב-6% בשנת 2007
 
משלחת של כ-15 חברות יצטרפו לביקור שר התשתיות לאוסטרליה. כך מסר יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא. אסיה יתלווה לשר התשתיות, מר בנימין בן אליעזר ויעמוד בראש המשלחת העסקית יחד עם גוריון מלצר, יו"ר לשכת המסחר ישראל-אוסטרליה בביקור באוסטרליה שייערך ב-19 עד 23 במרץ 2007.
 
מנכ"ל מכון היצוא מציין כי השווקים העיקריים של אוסטרליה מוערכים ב: איכות סביבה – בכ- 6.5 מיליארד דולר; שירותי מידע טכנולוגי – בכ-5.8 מיליארד דולר; ציוד טלקומוניקציה - בכ-5.4 מיליארד דולר; כרייה וחציבה – בכ-3.8 מיליארד דולר; ציוד רפואי - בכ-3.7 מיליארד דולר; שירותי נמלי תעופה - בכ-3.2 מיליארד  דולר; בטיחות ואבטחה - בכ-1.5 מיליארד דולר; קוסמטיקה ותמרוקים – בכ-1.1 מיליארד דולר; מכונות לבנייה - בכ-977 מיליון דולר. המיקוד בביקור זה - תשתיות בכלל, תעשיות מים וסביבה בפרט.
 
בין החברות שכבר אישרו השתתפותן בביקור באוסטרליה, ניתן לציין את תה"ל, מקורות, ברמד, מוטורולה, מטל-טק, נטפים, לסיקו. אל משלחת השר צפוי להתלוות נציב המים, פרופ' אורי שני.
 
החברות הישראליות יצטרפו לשר התשתיות במפגשים עם שר איכות הסביבה ומקורות המים של אוסטרליה, חברת החשמל הלאומית, הנהלות חברות המים המחוזיות, עם ראשי הקהילה היהודית באוסטרליה ועוד.
 
יצויין, כי אוסטרליה עוברת אחת הבצורות הקשות בהיסטוריה שלה. צריכת המים לנפש מהגדולות בעולם בעוד שהיא מפגרת מאד בתחום מחזור המים. קרן מיוחדת של 1.5 מיליארד דולר לפיתוח פרויקטים בתחום המים הוקמה לאחרונה על ידי ממשלת אוסטרליה.
 
ידוע כי ממשלת מערב אוסטרליה בונה מתקן התפלה בעלות של 350 מיליון דולר לאספקת מים לעיר פרת'. חברת המים של סידני יצאה במכרז לבניית מתקן בעיר וממשלת קווינסלנד וממשלת ויקטוריה גם הן בתכנונים מתקדמים לבניית מתקני התפלה. נוסף על כך בוחנות הרשויות גם פתרונות נוספים כגון: העמקת הסכרים, שאיבה ממקומות מרוחקים, מחזור מים, העלאת מחיר השימוש במים, שאיבת מים ועוד. ההערכה בתעשייה היא כי 4 מיליארד דולר אוסטרלי צפויים להיות מושקעים בתשתיות והובלה של מים.
 
מנכ"ל מכון היצוא ציין כי בשנת 2006 גדל היצוא התעשייתי (ללא יהלומים) לאוסטרליה בכ-6% לעומת אשתקד והסתכם בכ-362 מיליון דולר. הענפים העיקרים ביצוא לאוסטרליה בשנת 2006: ענף המכונות וציוד, הסתכם בכ-136 מיליון דולר, גידול כל כ-16%, מהווה כ-37% מהיצוא התעשייתי לאוסטרליה; ענף הכימיקלים מהווה כ-19% מהיצוא התעשייתי לאוסטרליה, ירידה של כ-10% וענף הפלסטיקה, גידול של כ-19%, מהווה כ-14% מהיצוא התעשייתי לאוסטרליה. להערכתו בשנת 2007 צפוי גידול נוסף של כ-6% ביצוא התעשייתי לאוסטרליה ויסתכם בכ-383 מיליון דולר. יצוין כי 22 חברות ישראליות החלו לפעול בשנת 2006 באוסטרליה מהווה גידול של כ-2% לעומת 2005. כיום פועלות באוסטרליה כ-1,327 חברות ישראליות.