14 אלף מיכלי פרי ריקים בעלות של שמונה מיליון שקל "תקועים" ברצועת עזה

הסיבה לכך היא בשל מגבלות שהטיל הצבא על החזרתם ; מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות: מגדלי הפירות עלולים להתייאש ולהפסיק לשלוח פרי לרצועה והאוכלוסיה תשאר רעבה


00:00 ,20.04.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
הסיבה לכך היא בשל מגבלות שהטיל הצבא על החזרתם ; מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות: מגדלי הפירות עלולים להתייאש ולהפסיק לשלוח פרי לרצועה והאוכלוסיה תשאר רעבה

14 אלף מיכלים ריקים של פירות, בעלות של שמונה מיליון שקל, השייכים למגדלי הפירות בישראל, "תקועים" ברצועת עזה, כך אומר מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, גיורא סלע. הסוחרים הפלשתינאים ריכזו את המיכלים בערימות ענק ומעונינים להחזיר אותם, אולם בשל מגבלות שהטיל הצבא על שעות הפעילות במסוף קרני ועל הכנסת סחורה מהרצועה הדבר אינו מתאפשר.

מגדלי הפירות בישראל מוכרים ברצועת עזה כ-20% מיבולי הפירות: בננות, אבוקדו, מנגו ותפוחים. על פי ההסדר שהיה עד כה מוכנסים מיכלי הפרי לרצועה, הפרי נפרק מהם והמיכלים מוחזרים ריקים לארץ. יש לדעת שמחירו של מיכל חדש מגיע עד 100 דולר וגבוה לעיתים מערך התוצרת הנמצאת בתוכו.

מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות אמר שהחקלאים מלאי הבנה לבעיות הבטחוניות עימן מתמודד הצבא, אבל יש למצוא את הדרך שהחקלאים יוכלו להמשיך לעבוד בלי שיגרמו להם נזקים כלכליים. לדבריו, בשל חילופי האש ברצועה, ערימות המיכלים חשופות לפגיעות ועלולות בקלות לעלות באש.

סלע ציין שעצירת החזרת המיכלים גרמה למחסור במיכלים בישראל. עונת הקטיף של המשמש, האפרסק והנקטרינה עומדת להתחיל ולחלק מהחקלאים אין דרך לקטוף אותם. במכתב ששיגר לשר לבטחון פנים, צחי הנגבי, הוא מבקש מהשר להתערב ולהביא לפתרון הבעיה.

סלע אמר שמגדלי הפירות עלולים להתייאש ולהפסיק להעביר פירות לרצועת עזה. מעבר לנזק למגדלים הדבר יגרום למחסור חמור בפירות ברצועה ולהרעבת האוכלוסיה. כל עוד לא התנתקנו מרצועת עזה סופית אנו מחויבים לאספקת המזון לתושבים. חבל שמדינת ישראל תסתבך בשערוריה בינלאומית נוספת.