114 חברות נרשמו לתוכנית EPICOS

בימים אלה עוברות החברות הרשומות הדרכות אישיות לשימוש באמצעים שהתוכנית מעמידה לרשותם. הרשפ"ת צופה גידול ביצוא של 3 עד 5 אחוזים במהלך השנתיים הקרובות


00:00 ,16.07.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

בימים אלה עוברות החברות הרשומות הדרכות אישיות לשימוש באמצעים שהתוכנית מעמידה לרשותם. הרשפ"ת צופה גידול ביצוא של 3 עד 5 אחוזים במהלך השנתיים הקרובות
 
114 חברות נרשמו לתוכנית EPICOS במהלך ולאחר כנס ההשקה של התכנית אותו יזמה הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי (הרשפ"ת) שבמשרד התמ"ת.
 
בכנס שהתקיים לאחרונה השתתפו למעלה מ-150 חברות ומפעלים מהתעשייה וביניהם: תע''א, אלביט, תע''ש, רפאל, אלתא, מלט, אירונאוטיקס, תדיראן מערכות, עשות אשקלון, מספנות ישראל, נייס וחברות רבות אחרות בהן כאלה המוגדרות קטנות ובנוניות.
 
בינה בר-און, מנכ"לית רשפ"ת מסרה כי השתתפותן של החברות שנרשמו לתוכנית תמומן במשך שנתיים. עלות ההשתתפות מסתכמת באלפי דולרים לשנה. בימים אלה עוברות החברות הרשומות הדרכות אישיות לשימוש באמצעים שהתוכנית מעמידה לרשותם. במשך כל זמן התוכנית יזכו כל החברות המשתתפות בה לליווי צמוד בכדי שיוכלו להפיק את המירב מהחשיפה הממוקדת למכרזים המתאימים להם, והכל במטרה להגביר את היצוא.
 
על פי נתונים שנבדקו מול גורמים מקבילים לזה של רשפ"ת במדינות אחרות בהן פועלת התוכנית, צופה הרשפ"ת כי לנוכח הנגישות למידע שהתכנית מעמידה לרשות התעשיות בתחומים הנ"ל, היא צופה גידול ביצוא של 3 עד 5 אחוזים במהלך השנתיים הקרובות.
 
מבדיקה משותפת שנערכה על ידי רשפ"ת וסיב"ט עולה שבערכים ממוצעים על פני חמש השנים האחרונות, כ-50 אחוזים מהיקף היצוא הביטחוני לארה"ב נבע מפעילות רשפ"ת האמונה על פעילות רכש הגומלין בישראל. ברשפ"ת מאמינים שעם השימוש באמצעים שהתכנית מעמידה לרשות התעשיות הישראליות, גם היצוא לארה"ב יגדל במידה לא מבוטלת.
 
תוכנית EPICOS(Electronic Procurements, Industrial Cooperation & Offset Systems)  היזומה על ידי רשפ"ת ומשותפת לחברת אפיקוס היוונית וחברת אימפקט גרופ בע"מ הישראלית, תאפשר למפעלים שישתתפו בה, ניצול יעיל וממוקד של הזדמנויות לזכייה במכרזים בינלאומיים המפורסמים על ידי מדינות שונות ועל ידי ענקי התעופה והביטחון בהיקפים של מאות מיליוני דולרים - כל זאת בתחומי בטחון המולדת, תעופה, בטחון והייטק כמו גם מכרזים של ענקי התעשיות הביטחוניות בעולם המערבי, המפורסמים באופן בלעדי בפורטל האינטרנט של חברת EXOSTAR.