10% מהמוצרים המגיעים לארץ מסין, נפסלים על ידי מכון התקנים

בכנס בין לאומי של העוסקים בתחום החשמל והאלקטרוניקה שנערך בסין, הצהיר שר התעשייה הסיני כי בתוך שנתיים יעמדו כל מוצרי החשמל והאלקטרוניקה המיוצרים בסין, בדרישות התקנים הבין לאומיים. בכנס השתתפו נציגי 100 מדינות מרחבי העולם


00:00 ,12.12.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
ראש מכון התקנים הישראלי יצג את ישראל בכנס בין לאומי בסין

בכנס בין לאומי של העוסקים בתחום החשמל והאלקטרוניקה שנערך בסין, הצהיר שר התעשייה הסיני כי בתוך שנתיים יעמדו כל מוצרי החשמל והאלקטרוניקה המיוצרים בסין, בדרישות התקנים הבין לאומיים. בכנס השתתפו נציגי 100 מדינות מרחבי העולם החברות בארגון התקינה לעוסקים בתחום החשמל והאלקטרוניקה. את ישראל ייצג מר עמוס ברקוביץ, ראש מכון התקנים הישראלי.

לדברי עמוס ברקוביץ, ראש מכון התקנים הישראלי: "אנו רואים חשיבות רבה בהכרזתו של השר הסיני שכן כ – 10% ממוצרי החשמל והאלקטרוניקה המגיעים ארצה מסין, נפסלים כיום ואינם משווקים בארץ היות ואינם עומדים בדרישות התקן הישראלי. למדנו כי הסינים יכולים ומסוגלים לייצר מוצרים איכותיים, ובאותה מידה הם יכולים לייצר גם מוצרים נחותים כשמציעים להם תמורה נמוכה. החלטת הממשל הסיני לייצר לפי תקנים בין לאומיים תשפר את הסחר הבין לאומי בין מדינות העולם ובכללם ישראל, לבין סין".

עוד הוסיף ברקוביץ כי הוא רואה חשיבות רבה בהשתתפות התעשייה הישראלית בתהליך הכנת התקנים הבין לאומיים. "ככל שנצליח לעניין מספר רב יותר של חברות ישראליות להשתתף בתהליך התקינה הבין לאומית, כך נצליח לעצב את התקינה הבין לאומית לטובת צרכי המשק הישראלי".

במהלך הכינוס נפגש נשיא סין עם יו"ר ארגון התקינה של תחום החשמל והאלקטרוניקה IEC. נשיא סין היה אף הוא חבר בוועדה זו לפני כ – 30 שנה.