10,000$ נמצאו מוחבאים בנעליו של אזרח אמריקאי בעת כניסתו לארץ

החשוד טען בחקירתו כי הכסף מקורו בקהילת החרדים בברוקלין וכי הכסף נועד לצורך "קמחא דפסחא" בעבור משפחות בארץ. בסה"כ נתפסו אצל החשוד 22,315 $. הכסף נתפס בגין חשד לעשיית מעשה על מנת להתחמק מחובת הדיווח


00:00 ,22.03.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

מהמכס מדווחים כי זו הפעם השלישית שחשוד זה נתפס בניסיון להבריח כספים לא מוצהרים לארץ
 
שלשום הגיע החשוד לארץ בטיסה מארה"ב ובעת שעבר במסלול הירוק התבקש לעבור בדיקה על ידי בודק מכס. כאשר נשאל אם יש ברשותו כספים שהוא מעוניין להצהיר עליהם ענה כי ברשותו 12,000$ ולבקשת המוכס הוציא הכסף מכיסי חליפתו.
 
בשלב זה החשוד עורר את חשדו של המוכס וזה האחרון הודיע לחשוד שיש בדעתו לבצע על גופו חיפוש וביקש כי יחלוץ את נעליו. החשוד ביקש לדעת כמה כסף מותר להכניס לישראל במסגרת חובת הדיווח על כספים והתעלם מבקשת פקיד המכס לחלוץ את נעליו. פקיד המכס שב וביקש מהחשוד לחלוץ את נעליו וזה החל לעשות חישובים בקול רם באם הכספים שברשותו עולים על 80,000 ₪, הוא הסכום המחייב דיווח לשלטונות המכס.
 
לבסוף, חלץ החשוד את נעליו ובתוכם נמצאו מוסלקים עוד 10,000 $. לשאלה, מדוע הכסף מוסלק בנעליו? השיב החשוד בחקירתו כי "לא היה לו מקום לכסף".
 
החשוד טען בחקירתו כי הכסף מקורו בקהילת החרדים בברוקלין וכי הכסף נועד לצורך "קמחא דפסחא" בעבור משפחות בארץ. בסה"כ נתפסו אצל החשוד 22,315 $. הכסף נתפס בגין חשד לעשיית מעשה על מנת להתחמק מחובת הדיווח.
 
החשוד הינו פנסיונר המתגורר ב- 25 השנים האחרונות בארה"ב והוא בעל אזרחות אמריקאית וישראלית.
 
החשוד הובא בפני שופטת בית משפט השלום ברמלה.
 
השופטת החליטה לשחרר את החשוד תחת התנאים הבאים: ערבות עצמית בסך 20,000 ₪, הפקדת דרכוניו ביחידה החוקרת ועיכוב יציאתו מהארץ למשך 45.