חברת פרייטוס הודיעה כי רכשה את חברת Shipsta, חברה מובילה שפיתחה פלטפורמה למכרזים של רכש שינוע, במטרה לשפר את היעילות בלוגיסטיקה עבור ענקיות עולמיות כמו פומה, מקדונלדס, Thyssenkrupp, Rockwool.
סקר שערכה לאחרונה פרייטוס גילה כי מעל 80% מהמשלחים נאלצו לנהל משא ומתן מחדש על חוזי שילוח ימי ארוכי טווח בשנת 2023 עקב תנודתיות בשוק, מה שמדגיש את הצורך ברכש יעיל. כשהמשבר בים האדום גרם לשוק המיידי לעלות מעל לרמות החוזים, מצאו עצמם רבים ממובילי המטענים מתמודדים עם סירוב של המובילים לעמוד בהצעות הקיימות. כשלונות חוזיים אלו רק מוסיפים מורכבות ועלויות למצב שכבר כעת אינו יציב.
חברת Shipsta נולדה מתוך ניסיון אישי של המייסדים כאשר נתקלו בכשלים סדרתיים בנושא חוזים, כאשר עבדו בחברת Kuehne+Nagel, מה שהוביל אותם לפיתוח פלטפורמה המייעלת את הרכש בכל אמצעי התחבורה.
מחברת פרייטוס נמסר: ״על ידי שילוב המומחיות של Shipsta ברכש חוזי שילוח עם פתרונות הרכש המיידיים (SPOT) של פרייטוס, תוכל פרייטוס להציע ללקוחותיה פלטפורמת רכש מקיפה לכל סוגי השילוח הגלובליים. כמו כן הסינרגיה בין השתיים תאפשר הצגת הפתרונות האחרים של פריטוס ללקוחות שיפסטה, וכן פתרונות רכש למשלחים״.
צבי שרייבר, מייסד ומנכ״ל פרייטוס: ״מדובר במהלך שהוא גם אסטרטגי גם הזדמנות. אנחנו מכירים את שיפסטה טוב ויש לנו לקוחות משותפים. הם מתמקדים בעיקר במכרזים, תעריפים חוזיים ארוכי טווח ומשא ומתן, ואנחנו מתמקדים בעיקר בשוק המיידי SPOT. זה יוצר הזדמנויות נהדרות מהיבט התוכנה והנתונים״.