פרייטוס: עלייה של 72% בהכנסות בשנת 2022

מניעי הצמיחה העיקריים כוללים הכפלה של מספר העסקאות ושוויהן, בנוסף לרכישות אסטרטגיות מוצלחות. ההכנסות השנתיות עלו ב-72%. החברה גייסה 82 מיליון דולר, מעבר למזומן הצפוי הנדרש כדי להגיע לתזרים מזומנים חופשי חיובי


10:53 ,15.03.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

פרייטוס, פלטפורמת הזמנות ותשלומים וספקית עבור תעשיית ההובלה הבינלאומית, דיווחה על תוצאות כספיות לשנה שהסתיימה ב-31 בדצמבר 2022.

 

״הרבעון האחרון של 2022 קבע שיא נוסף במספר העסקאות ובערך ההזמנות הגולמי. צמיחת העסקאות הזו, שחרגה מהיעדים, נמשכה למרות ריכוך שוק ההובלה העולמי״, אמר צבי שרייבר, מייסד ומנכ״ל פרייטוס. ״עם כמעט 670,000 עסקאות שנתיות, הניזונות מצמיחה מתמדת של קונים ומוכרים כאחד, כולל שלוש חברות תעופה חדשות מובילות במהלך השנה, פלטפורמת הזמנת המטענים הגלובלית שלנו מפגינה דינמיקה של צמיחה בת קיימא בשוק. אנו נהנים מרווח גולמי גבוה ועולה וכלכלת היחידה שלנו משתפרת. הצמיחה המתמשכת שלנו בשווי ההזמנה הגולמי מובילה ישירות לצמיחה מתמשכת בהכנסות וברווח הגולמי, אשר בקנה מידה צפוי להניב רווח נקי בריא״.

 

״הצמיחה בהכנסות של Freightos נבעה משיעורי שימור חזקים של קונים ומוכרים בפלטפורמה, והגדלת מכירות המנויים של פתרונות, כמו גם שילוב של שתי רכישות קטנות, כולן בהתאם לאסטרטגיה ארוכת הטווח שלנו״, שיתף רן שלו, סמנכ״ל הכספים. ״רווחים גולמיים בריאים מחזיקים אותנו במסלול להגיע לתזרים מזומנים חיובי עם המזומנים שיש לנו בהישג יד״.

 

״אנו מצפים לשנה הראשונה שלנו כחברה בורסאית״, המשיך צבי שרייבר, ״כאשר אנו ממנפים את ההון שגייסנו כדי להמשיך ולבנות עסק פלטפורמה שצומח במהירות ובעל הגנה גבוהה באחד מהגדולים והחשובים בעולם״.

 

 

הכנסות החברה עמדו על 19.1 מיליון דולר עבור שנת 2022, עלייה של 71.7% בהשוואה לשנה, או 76.2% על בסיס מטבע קבוע. ההכנסות ברבעון הרביעי של 2022 היו 4.8 מיליון דולר, שיפור של 54% בהשוואה לרבעון הרביעי של 2021 ושיפור של 56% על בסיס מטבע קבוע.

 

הפסד תפעולי של IFRS של 24.3 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של 16.3 מיליון דולר בשנת הכספים 2021, המשקף השקעה מוגברת בצמיחה וכן את עלות ההנפקה.

 

Freightos ראתה שיא של 668,185 עסקאות, עלייה של 154%, ושיא GBV (Gross Booking Value) של 611 מיליון דולר, קצב צמיחה של 102% וקצב צמיחה של 121% במטבע קבוע. למרות התקררות בשוק ההובלה העולמי לקראת סוף 2022, ברבעון הרביעי נרשמה שיא של 211 אלף עסקאות, עלייה של 117% מ-97 אלף עסקאות ברבעון הרביעי של 2021. זה מייצג את הרבעון ה-12 ברציפות של צמיחה חזקה בשימוש בפלטפורמות.

 

בנוסף להגדלת ההיצע, הפלטפורמה נהנתה מצמיחה חזקה של 37% משנה לשנה במשתמשי קונים ייחודיים פרופורמה, שגדלה מ-11,412 ברבעון הרביעי של 2021 ל-15,646 ברבעון הרביעי של 2022.

 

בנוסף למשיכת לקוחות חדשים, הפלטפורמה הציגה צמיחה יוצאת דופן של אותו קונים. קבוצת המשלחים שמתחילים להשתמש בפלטפורמה עבור הזמנות אלקטרוניות של חברות תעופה בחודש נתון מבצעות בדרך כלל פי ארבעה יותר הזמנות בשנה לאחר מכן.

 

חלק מהספקים בחרו ב-Freightos כפלטפורמת ה-eBooking היחידה שבה הם זמינים, כולל Emirates SkyCargo ו-China Southern Airline, חברת התעופה הגדולה בסין. חברות תעופה חדשות אחרות כללו חברות תעופה גדולות בצפון אמריקה כמו אמריקן איירליינס, אייר קנדה קרגו וקאריביאן איירליינס קרגו.