פרייטוס הונפקה בבורסת הנאסד״ק בניו יורק

החברה שהקימה פלטפורמה להשוואת מחירים, הזמנות ושילוח בינלאומי הונפקה בבורסת הנאסד״ק וגייסה 80 מיליון דולר. עם משרדים בירושלים ובברצלונה החברה הכפילה את מספר העיסקאות שבוצעו בפלטפורמה שלה והמנכ״ל צבי שרייבר מבטיח כי זאת רק ההתחלה


11:49 ,07.02.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת פרייטוס (Freightos Ltd), המפתחת פלטפורמה להשוואת מחירים, תמחור, הזמנות ושילוח בינלאומי, הונפקה בבורסת הנאסד״ק בניו יורק בשבוע האחרון של חודש ינואר. החברה יצאה להנפקה הודות למיזוג SPAC (רכישה למטרות מיוחדות) עם חברת ״גשר״  ותיקרא בבורסה תחת הטיקר CRGO – שם הולם במיוחד כפי שציין מנכ״ל בורסת הנאסד״ק ביום פתיחת המסחר במניה. פרייטוס גייסה מהמשקיעים 80 מיליון דולר כדי לממן אסטרטגיית צמיחה, וזאת לפי שווי חברה של 500 מיליון דולר. בין המשקיעים הבולטים שרכשו מניות – חברת השקעות בריטית בשם M&G שרכשה מניות בשווי 60 מיליון דולר וחברת התעופה הקטארית – Qatar Airways שרכשה מניות ב-10 מיליון דולר.

 

עם משרדים ראשיים בירושלים ובברצלונה, Freightos, שנוסדה בשנת 2012, פועלת כשוק דיגיטלי עבור לקוחות הזקוקים להובלה אווירית וימית ​​בינלאומית. הפלטפורמה מחברת בין שחקני מפתח מכל קצוות מפת השילוח העולמי, כולל מאות חברות תעופה, חברות שינוע ימי, וחברות הובלה, אלפי משלחים ויותר מעשרת אלפים יבואנים/ויצואנים. זאת, באמצעות פלטפורמה דיגיטלית שקופה המאפשרת השוואת מחירי שילוח בינלאומי, הזמנה, תשלום וניהול משלוח בזמן אמת. החברה מפקחת על יותר ממיליארד דולר בהזמנות ועל פי ההערכות לחברה היו הכנסות של 19 מיליון דולר בשנה שעברה.

 

ממסמכי החברה עולה כי Freightos טיפלה ב-668,000 עסקאות בשנה שעברה, עלייה של יותר מפי שתיים מהשנה הקודמת. גם השווי הגולמי של העסקאות בפלטפורמה הוכפל ל-611 מיליון דולר באותה תקופה.

 

מודל ההכנסות של החברה הינו כזה ש-Freightos מקבלת הכנסות על ידי חיוב המשתמשים שלה בעמלות עבור עסקאות. החברה עדיין לא פרסמה תוצאות פיננסיות מפורטות לסוף השנה לשנת 2022, אך דיווחה על הכנסות ברבעון השלישי של 4.7 מיליון דולר, עלייה של 56% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

 

בהערה לבעלי המניות החדשים באתר Freightos, המליץ ​​צבי שרייבר, מנכ״ל החברה ויו״ר החברה, למשקיעים לראות בפרייטוס השקעה לטווח ארוך. ״ההזמנות בפלטפורמה שלנו צומחות במהירות ובאופן עקבי, אבל הפיכת נפח העסקאות הגדל שלנו להכנסות ורווח מאסיביים ייקח זמן״.

 

רן שלו, סמנכ״ל הכספים של פרייטוס, הסביר כי ״חברות ספאק הן חברות בורסאיות אשר כל מטרתן הוא להתמזג או לרכוש פעילות של חברה אחרת. חברת הספאק ׳גשר׳ במקרה של פרייטוס גייסה כסף – כ-120 מיליון דולר - שנמצא בנאמנות ויכול לצאת משם לטובת מיזוג או רכישה. לאחר המיזוג לגוף המאוחד קרי פרייטוס גשר יש גם נייר סחיר בבורסה וגם כסף והיא מתחילה להיסחר. במקרה שלנו פריייטוס נשארה החברה השורדת לאחר המיזוג תחת הסימול CRGO. עזרא גרדנר, שהקים את הספאק וניהל אותו, מונה לדירקטור בפרייטוס עקב הניסיון הרב שלו מול שוק ההון ועוזר לנו להוביל את מדיניות יחסי הציבור והמשקיעים. על החברה אין מגבלות שונות מאשר בכל הנפקה רגילה והיא כפופה לאותם הרגולציות של כל חברה נסחרת אחרת״.

 

לקריאת הכתבה במגזין PORT2PORT לחצו כאן.