מחקר חדש: עד 2022 96% מן הארגונים יעברו טרנספורמציה דיגיטלית

על פי המחקר 61% מהמנמ״רים מדווחים על שיתוף פעולה עם סמנכ״ל התפעול במטרה להפוך את תהליכי העבודה בארגון לדיגיטליים. 51% מן המנמ״רים אומרים כי שיתוף פעולה עם שותפים חיצוניים לרוב אפקטיבי


10:39 ,24.11.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

ממחקר שערכה ServiceNow בקרב 516 מנמ״רים (מנהל מערכות מידע) ברחבי העולם, עולה כי טרנספורמציה דיגיטלית מגדילה את האפקטיביות של תחומי המפתח של העסק, כולל שירות לקוחות, משאבי אנוש, פיננסים, IT, חוק ומשפט. יחד עם זה, מנמ״רים הרבים התלוננו כי האתגר הגדול שלהם הוא לשכנע את הארגון שטרנספורמציה דיגיטלית חיונית להצלחתו.  

 

המחקר הגלובלי, אשר נוהל על ידי חברת Oxford Economics, מצא כי 66% מן המנמ״רים כבר ביצעו אוטמטיזציה של 50% מתהליכי העבודה בארגון וכי דע 2022 96% מן הארגונים יעברו תהליך של טרנספורמציה דיגיטלית של  מחצית מתהליכי העבודה בארגון, לכל הפחות.

 

יחד עם זה, המנמ״רים מדווחים על אתגר גדול בהשגת קונצנזוס של הארגון בנוגע לתהליכי טרנספורמציה דיגיטלית. על מנת לזרז את תהליך הדיגיטציה ולהביא להצלחה עסקית מהירה בעטיו, כדאי למנמ״רים לאמץ את 5 העצות הבאות:

 

שתפו פעולה עם העמיתים שלכם בהנהלה: על פי המחקר 61% מהמנמ״רים מדווחים על שיתוף פעולה עם סמנכ״ל התפעול במטרה להפוך את תהליכי העבודה בארגון לדיגיטליים, 50% מדווחים על שיתוף פעולה עם המנכ״לים ו-21% אומרים שהם הגורם היחידי בשכבת ההנהלה שמוביל את הטרנספורמציה הדיגיטלית בארגון.

 

שתפו פעולה עם שותפים חיצוניים: 51% מן המנמ״רים אומרים כי שיתוף פעולה עם שותפים חיצוניים לרוב אפקטיבי. עבור רבים מהם, הערך שהם מקבלים מקשרים אלה מסייע בקידום התהליך ורק 17% אומרים כי קשרים אלה מאד אפקטיבים ותורמים לקידום פרוייקטים דיגיטלים.

 

יישרו קו בין מטרות הדיגטיזציה למטרות העסקיות: רק 18% מדווחים על יעילות גבוהה בניבוי מטרות עסקיות שנוגעות לכל האזורים בעסקי הארגון.

 

הטמיעו את מערכות המידע בתוך הארגון: מרבית המנמ״רים אינם מצטיינים בהטמעת מערכות המידע לרוחב עסקי הארגון. רק 15% מהמשתתפים במחקר מסכימים כי הארגון שלהם יעיל מאד בבניית צוותי מומחים סביב דיגיטיזציה של פונקציות ספציפיות בארגון.

 

עקבו אחר התוצאות והתאימו את האסטרטגיה כל פעם מחדש: מן המחקר עולה כי יש מקום לשיפור בכל הנוגע להידוק הקשר בין מאמצי הדידטיזציה ליעדים העסקים של הארגון, שכן רק 18% מהמנמ״רים מעידים על יעילות גבוהה במדידת ההתקדמות ועל הצגה סדירה של תוצאות בפני ההנהלה.

 

כריס פופ, סמנכ״ל החדשנות, ServiceNow: ״למנמ״רים יש תפקיד מפתח בהנעת אסטרטגיה הדיגיטיזציה של הארגון ומאמציהם מניבים תוצאות משופרות, לרוחב האגפים הקריטיים בארגון, לרבות: משאבי אנוש, פיננסים, IT ומחלקת המשפט. עדיין, מנמ״רים רבים נאבקים כדי להטמיע טרנספורמציה דיגיטלית ולהוכיח את יתרונותיה בפני ההנהלה״.

 

״כדי להטביע חותם בתחום, המנמ״רים צריכים לעודד שיתופי פעולה רוחביים בארגון, הטמעה של מערכות המידע בכל תהליך עסקי שמתנהל והבטחת יישור קו מלא של ה- IT עם המטרות העסקיות. מנמ״רים שישכילו לעשות זאת יאיצו את המימוש של היתרונות שעשויים לנבוע מטרנספורמציה דיגיטלית, כולל חדשנות, ביצועים פיננסים משופרים וביצועי עובדים טובים יותר״, הוסיף פופ.

 

במחקר אשר נוהל ע״י Oxford Economics השתתפו 516 מנמ״רים מ-12 מדינות ומ-24 מגזרי תעשייה. המחקר התבסס על ראיונות טלפוניים באמצעות פלטפורמות אינטרניות, תוך הבטחת האנונימיות של המשתתפים. המדינות שהשתתפו במחקר: ארה״ב, אנגליה, אוסטרליה/ניו זילנד, גרמניה, צרפת, איטליה, ספרד, הולנד, שבדיה, יפן וסינגפור.