אוברסיז קומרס: ירידה של 33% בלבד ברווח הנקי ברבעון

הכנסות הקבוצה ירדו ב-14% ברבעון הראשון ל-74.5 מיליון שקל, והרווח הנקי הסתכם ב-3 מיליון שקל. למרות הירידה ועל רקע תקופה מאתגרת, הקבוצה נותרה רווחית, סגרה פעילות בגאנה, מינתה סמנכ"ל כספים חדש וצופה פוטנציאל צמיחה עתידי


13:13 ,13.05.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת אוברסיז קומרס דיווחה אתמול לבורסה לני"ע בתל אביב על תוצאות רבעוניות מעורבות, תוך התמודדות עם גורמים חיצוניים מאתגרים. מהדיווח עולה כי הכנסות הקבוצה בתקופה של שלושה חודשים שהסתיימה ביום 31 במרץ 2024 הסתכמו בכ-74.5 מיליון שקל, קיטון של כ-14% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד בו היו הכנסות של כ-87 מיליון שקל. 

 

יחד עם זאת, למרות הירידה בהכנסות, אוברסיז קומרס נותרה רווחית, עם חוסן עסקי. הקבוצה הציגה רווח נקי ברבעון הראשון של 2024 שהסתכם בכ-3 מיליון שקל, בהשוואה לכ-4.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד - ירידה של כ-33%. הירידה ברווח הושפעה בין היתר מירידה בפעילות המכולות המלאות ובפעילות השירותים הלוגיסטיים הכוללים. 

 

הרווח שהציגה הקבוצה לפני ריבית, מיסים, פחת והפחתות (EBITDA) ברבעון הראשון ירד ב-4% בלבד בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2023 והסתכם בכ-22.9 מיליון שקל, בהשוואה לכ-23.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, מה שמצביע על התנהלות פיננסית יעילה בתקופה מורכבת זו.

 

החברה מדווחת כי בתחום הפעילות במכולות מלאות (FCL) חלה ירידה חדה של 17.4%, כתוצאה מירידה בכמות המכולות המלאות שאוחסנו במהלך התקופה. הירידה נבעה מההקלות ברגולציה שמאפשרות יציאת מכולות מהירה יותר וקיצור משך שהיה, מהגדלת תחרות בעיקר מצד הנמלים וכן כתוצאה מהשפעות מלחמת חרבות ברזל. הכנסות החברה ברבעון הראשון עמדו על 29.6 מיליון שקל לעומת כ-36 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

 

בתחום הפעילות של המטענים החלקיים (LCL), חלה ירידה של 7.5% בהכנסות כתוצאה מירידה בכמות המכולות שהובאו לריקון במהלך התקופה. הכנסות החברה ברבעון עמדו על 14 מיליון שקל לעומת 15.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

 

בתחום פעילות השירותים הלוגיסטיים הכוללים, חלה ירידה של 14% הנובעת מירידה במלאים המאוחסנים, כתוצאה, בין השאר, מהשפעות מלחמת חרבות ברזל. הכנסות החברה מפעילות זאת עמדה ברבעון הראשון על 30.7 מיליון שקל לעומת 35.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

 

החברה ציינה עוד כי בסוף חודש פברואר התקבלה החלטה בהנהלת החברה על הפסקת הפעילות של חברת הבת בגאנה וכי בהמשך לכך אוברסיז גאנה החלה בהליך של פירוק מרצון. עוד ציינה החברה כי הדירקטוריון החליט שלא לחלק דיבידנד בגין תוצאות הרבעון הראשון של 2024 וזאת בשל ״חוסר הוודאות הכלכלי והבטחוני השורר במדינה״. לחברה מונה סמנכ״ל כספים ומערכות מידע בשם גונן בצר, וזאת עקב עזיבתו של הסמנכ״ל הקודם - ניר ישראלי. 

 

נציין כי חברת אוברסיז קומרס עוסקת בתחום פעילות מסופי המכולות והמטענים הרשויים עבור מכולות מלאות ומכולות חלקיות ומעניקה שירותים לוגיסטיים. החברה הינה חברה ציבורית הנסחרת בבורסה לני״ע בתל אביב.