קבוצת דויטשה פוסט DHL: רווח תפעולי של 3.74 מיליארד אירו

הכנסות הקבוצה עלו במהלך 2017 ב-5.4% והגיעו ל-60.4 מיליארד דולר. חטיבת האי-קומרס תרמה 1.5 מיליארד דולר לרווח התפעולי. הכנסות חטיבת האקספרס גדלו בכ-9.5%. פרנק אפל: ״ממוקמים היטב לקראת צמיחה עתידית״


11:58 ,11.03.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

הרווח התפעולי של קבוצת דויטשה פוסט DHL עלה ב-7.2% ל-3.74 מיליארד אירו בשנת הכספים 2017. הכנסות הקבוצה עלו ב-5.4% ל-60.4 מיליארד יורו, כאשר כל ארבע חטיבות הקבוצה תרמו לגידול. כצפוי, חטיבת Post-eCommerce - Parcel (PeP)  תרמה 1.5 מיליארד אירו לרווח התפעולי. מהקבוצה נמסר כי חטיבת DHL Express וחטיבת ה- eCommerce הבינלאומית ממשיכות לראות צמיחה דינמית במיוחד.

 

״הודות לפיתוח עסקי מוצלח בכל ארבע חטיבות, במיוחד מחוץ לגרמניה, החברה שלנו רשמה עוד שנה טובה מאוד. בשנת 2017 צעדנו צעד נוסף על הדרך להשגת היעדים האסטרטגיים והכלכליים שלנו לשנת 2020. עם ההתמקדות הבינלאומית שלנו והכוונה האיתנה שלנו לעבר שוק המסחר האלקטרוני המהיר, אנו מיישמים את הצעדים הנכונים בשלב מוקדם וממוקמים כעת טוב יותר יותר מאי פעם לצמיחה עתידית. יחד עם זאת, אנו ממנפים יותר ויותר את ההזדמנויות הדיגיטליות שמציגות את עצמם בכל ארבע החטיבות ומרחיבות את הקרן שלנו לעתיד מוצלח״, אמר פרנק אפל, מנכ״ל קבוצת דויטשה פוסט DHL.

 

הקבוצה מדווחת על רבעון אחרון חזק במיוחד עם עלייה של 4.5% ברבעון הרביעי של בסך ההכנסות הקבוצה שהגיעו ל-16.1 מיליארד אירו. ביצועי חטיבת השילוח הגלובלי גדלו ב-5.4% ועמדו על 14.5 מיליארד אירו בשנת 2017. מהחברה נמסר כי החטיבה רשמה גידול משמעותי בנפח באוויר וכי השינוע בדרכים וברכבות התפתחה גם באירופה, במיוחד בגרמניה.

 

ההכנסות השנה כולה בחטיבת הדואר, המסחר האלקטרוני והחלוקה גדלו ב-6.4% ל-18.2 מיליארד אירו במהלך 2017. הביצועים החיוביים של החטיבה נבעו בעיקר מהגידול בהיקפי ההכנסות וההכנסות ביחידה העסקית לחטיבת מסחר אלקטרוני.

 

העלייה המשמעותית ביותר נרשמה על ידי חברת Parcel Europe בה ההכנסות עלו ב-65.4%.

 

בחטיבת ה-PeP גדל הרווח התפעולי ב-3.9% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-1.5 מיליארד אירו. הגורמים העיקריים שתרמו לעלייה היו הגידול בעסקי החבילות הגרמניות, הכנסות פירעון יציבות ו״ניהול עלויות ממושמע״, בעוד שהצמיחה ברווחים נעצרה על ידי השקעות נוספות ברשת החבילות הבינלאומית ובעסקי המסחר האלקטרוני.

 

מגמת העלייה בהכנסות וברווחים בחטיבת האקספרס נמשכה גם ב-2010. ההכנסות עלו ב -9.5% בשנה הקודמת והגיעו ל-15 מיליארד אירו.

 

מהקבוצה נמסר כי היא צופה המשך צמיחה עסקית ושיפורים תפעוליים בחטיבות אשר יובילו לרווחים מוגדלים בשנת 2018, עם עלייה בתחזית ה-EBIT לכ-4.15 מיליארד אירו.