קבוצת גולד בונד: רווח נקי של כ-12.6 מיליון שקל בחציון הראשון

ההכנסות במחצית הראשונה של 2024 הסתכמו בכ-84.6 מיליון שקל והושפעו ממלחמת חרבות ברזל ועליית הריבית. רווחי החברה במחצית בפעילות הליבה (בניטרול חברה כלולה) לפני מס עלו בכ-18% ל-9.5 מיליון שקל לאור התייעלות ושיפור בהוצאות המימון


08:36 ,25.08.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת גולד בונד פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2024 ולמחצית הראשונה של השנה. עיקרי התוצאות למחצית הראשונה של 2024: ההכנסות הסתכמו בכ-86.4 מיליון שקל, לעומת כ-95.2 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2023. הקיטון נובע בעיקר מירידה בהכנסות מפעילות בייבוא ובייצוא במסופי FCL ו-LCL כתוצאה ממלחמת חרבות ברזל ועליית הריבית, בקיזוז חלקי עם עלייה בהכנסות מפעילות חופשית הנובעת מגידול בפעילות הלוגיסטיקה לצד יציבות בפעילות ה- E-commerce.  

 

הרווח הגולמי הסתכם במחצית הראשונה של השנה בכ-17.2 מיליון שקל, לעומת כ-18.1 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2023. הירידה המתונה יחסית נרשמה בעיקר בשל שיפור ברווחיות הגולמית בפעילות החופשית וצמצום ההפסד בפעילות ה- E-commerce, וכן מכך שבמחצית ב-2024 נתקבלו מענקים מהממשלה בסך כ-1.8 מיליון שקל בגין בשפעת חרבות ברזל.

 

מנכ״ל גולד בונד, עמוס דעי: ״במהלך המחצית הראשונה של 2024 התמודדנו עם סביבה עסקית מאתגרת מאוד, הכוללת ירידה בהיקפי היבוא והייצוא לאור מלחמה חרבות ברזל וכן ריבית גבוהה. יחד עם זאת, בפעילות הליבה שלנו (בניטרול חברה כלולה תעשיות מספנות ישראל) אנחנו מציגים במחצית גידול ניכר ברווח לפני מס, זאת לאור מהלכי התייעלות מהירים שביצענו להתאמת ההוצאות להכנסות, וכן צמצום הוצאות המימון. במגזר פעילות חופשית אנחנו מציגים ברבעון ובמחצית גידול בהכנסות וברווח בשל גידול בפעילות הלוגיסטיקה שאנו רואים בה מנוע צמיחה ומשקיעים בשיווק והרחבת סל השירותים ללקוחות הקיימים. בהקשר זה הודענו ברבעון השני על הסכם עם מפעל חיפה נגב להענקת שירותי שינוע של מכולות או איזוטנקים. בכך החברה מרחיבה את הפעילות והשירותים שהיא מספקת ללקוחותיה, לא רק במתחמי החברה באשדוד, בחיפה ובית שאן, כי אם גם 'בבתי הלקוח׳״. 

 

הרווח התפעולי הסתכם בששת החודשים הראשונים של השנה בכ-9 מיליון שקל, לעומת כ-9.5 מיליון שקל בששת החודשים הראשונים אשתקד. השינוי נובע מקיטון ברווח הגולמי, ומנגד ממהלכי התייעלות תפעולית. ה-EBITDA במחצית הראשונה של 2024 הסתכם בכ-24.2 מיליון שקל, לעומת כ-25.6 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2023. חלק החברה ברווחי חברה כלולה (תעשיות מספנות ישראל) הסתכם במחצית הראשונה השנה בכ-5.4 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-12 מיליון שקל במחצית הראשונה אשתקד.

 

החברה מדווחת על גידול ברווח בפעילות הליבה - הרווח לפני מס בתקופה, בניטרול חברה כלולה (תעשיות מספנות ישראל), עלה בכ-18.4% לכ-9.5 מיליון שקל, לעומת כ-8 מיליון שקל במחצית המקבילה ב-2023. הגידול ברווח לפני מס בפעילות הליבה, על אף הירידה בהכנסות, נובעת ממהלכי התייעלות שביצעה החברה וכן מגידול להכנסות מימון, נטו בין היתר מצמצום בהוצאות המימון בשל פירעון אג״ח וגידול בהכנסות מפיקדונות ומתיקי ני״ע.

 

בשורה התחתונה, הרווח הנקי בששת החודשים הראשונים של 2024 הסתכם בכ-12.6 מיליון שקל, לעומת כ-17.7 מיליון שקל בששת החודשים הראשונים של 2023. השינוי ברווח נובע בעיקר מירידה ברווחי חברות כלולה, כאמור, בקיזוז עם גידול להכנסות מימון, נטו, כאמור.

 

עיקרי התוצאות לרבעון השני של 2024: ההכנסות ברבעון הסתכמו בכ-43.1 מיליון שקל, לעומת כ-49 מיליון שקל ברבעון השני של 2023. הקיטון נובע בעיקר מירידה בהכנסות מפעילות בייבוא ובייצוא במסופי FCL ו-LCL כתוצאה ממלחמת חרבות ברזל ועליית הריבית, בקיזוז חלקי עם עלייה בהכנסות מפעילות חופשית הנובע מגידול בפעילות הלוגיסטיקה. 

 

הרווח הגולמי הסתכם ברבעון השני של השנה בכ-7.3 מיליון שקל, לעומת כ-9.8 מיליון שקל ברבעון השני של 2023. הקיטון נובע מהירידה בהכנסות, כאמור.  

 

הרווח התפעולי הסתכם ברבעון השני בכ-3.2 מיליון שקל, לעומת כ-4.9 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד. הירידה נובעת מהקיטון ברווח הגולמי, בקיזוז חלקי עם צמצום בהוצאות התפעול (נכללות כבר בגולמי) כחלק מהתייעלות החברה והתאמת ההכנסות להוצאות. ה-EBITDA ברבעון השני של 2024 הסתכם בכ-11 מיליון שקל, לעומת כ-13 מיליון שקל ברבעון השני של 2023.

 

חלק החברה ברווחי חברה כלולה (תעשיות מספנות ישראל) הסתכם ברבעון השני השנה בכ-3.5 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-5.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נובע בעיקר לאור ההאטה בענף הבניה בישראל בעקבות השפעות מלחמת חרבות ברזל. בשורה התחתונה, הרווח הנקי ברבעון השני של 2024 הסתכם בכ-5.9 מיליון שקל, לעומת כ-8.4 מיליון שקל ברבעון השני של 2023. הקיטון ברווח נובע מהירידה ברווח התפעולי,  מקיטון ברווחי החברה הכלולה, וזאת בקיזוז חלקי עם ירידה בהוצאות המימון, נטו. 

 

השפעות מלחמת חרבות ברזל: מאז פרוץ המלחמה, ירדה הפעילות העסקית בנמל אשדוד, בשל סמיכותו לאזור העימות, והפעילות הוסטה לנמל חיפה. במהלך חודש נובמבר 2023, החלה הפעילות הנמלית בנמל אשדוד לחזור לסדרה ובמהלך הרבעון השני לשנת 2024, להערכת החברה, חלוקת הפעילות הנמלית בין הנמלים באזור חיפה ואשדוד חזרה לרמה שבה הייתה ערב המלחמה.

 

ברבעון הראשון של שנת 2024 נרשמה מגמת התאוששות מסוימת במגזר הפעילות FCL ועלייה קלה בייבוא ביחס לרבעון הרביעי לשנת 2023 אשר נבלמה ברבעון השני של שנת 2024. במהלך החציון הראשון של שנת 2024 נרשמה מגמת התאוששות מסוימת במגזר הפעילות LCL ועלייה קלה בייבוא ביחס לרבעון הרביעי לשנת 2023.

 

בחודש אפריל 2024 החברה קיבלה מענק ממשלתי על סך כ-1.4 מיליון שקל, על חשבון התביעה שהוגשה. כמו כן, בחודש יולי 2024 קיבלה החברה מענק ממשלתי על סך כ-400 אלף שקל על חשבון השלמת התביעה שהוגשה בגין חודש אוקטובר 2023. המענקים הוכרו בסעיף עלות ההכנסות בדוח רווח והפסד.

 

קבוצת גולד בונד מפעילה מסופי מטענים, מחסנים חופשיים ואחסנה פתוחה וכן מספקת שירותים נלווים ושירותי הובלת מטענים, כל זאת, בשטחים הסמוכים לנמל אשדוד ולנמל חיפה. בנוסף, החברה מחזיקה במסוף מטענים בבית שאן, בסמוך למעבר הגבול לירדן ׳נהר הירדן׳. כחלק מפעילותה בתחום האי-קומרס, החברה מפעילה מחסן רובוטי באשדוד וכן, באמצעות אי גולד, מפתחת ומשווקת תוכנה ייעודית לניהול מחסנים רובוטיים. בנוסף, החברה מחזיקה ב-20% ממניות החברה הכלולה תעשיות מספנות ישראל. מנכ״ל החברה הוא עמוס דעי.