פרייטוס לקראת ההנפקה: עלייה של 30% בהכנסות

תצא להנפקה באמצעות שילוב עם חברת גשר הנסחרת בבורסה בניו יורק. החברה מדווחת על עלייה של 163% במספר העסקאות לעומת שנה שעברה. צבי שרייבר, מנכל פרייטוס: קיים צורך במהפכת הובלה דיגיטלית שתביא את היעילות, הזריזות והנראות לשרשראות האספקה​


12:07 ,28.08.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

פלטפורמת הסחר Freightos באמצעותה ניתן להזמין ולשלם על הובלה – לאחר השוואת מחירים בין חברות - הודיעה על כוונתה לצאת להנפקה בנאסד״ק ב-2022 או בתחילת 2023 על ידי שילוב עם חברת Gesher I Acquisition Corp הנסחרת בבורסה בניו יורק. כאשר העסקה תיסגר, מניות גשר יומרו למניות של Freightos וייסחרו בנאסד״ק.

 

במסגרת זאת פרסמה פרייטוס את התוצאות הכספיות שלה לרבעון השני של 2022 מהן עולה כי הכנסות החברה עומדות על 5.2 מיליון דולר - עלייה של 30% משנה לשנה ועל 150 אלף עסקאות שבוצעו בפלטפורמה - עלייה של 163% לעומת שנה שעברה.

 

מפרייטוס נמסר כי ״אנחנו כבר מחברים בין מאות מובילים, אלפי משלחים ועשרות אלפי יבואנים ויצואנים. אנו מצפים להון צמיחה נוסף שיעזור להרחיב את פלטפורמת ההזמנות והתשלומים שלנו, ולשפר אותה עוד יותר עבור משתמשים חדשים וקיימים״.

 

החברה ציינה כי יש ברשותה הון של לפחות 80 מיליון דולר מבעלי מניות אסטרטגיים גדולים כמו M&G (מוסד פיננסי בן 170 שנה בבריטניה המחויב לשותפויות השקעות ארוכות טווח) וחברת קטאר איירווייז. ״ההון הזה״, ציינה החברה בהודעתה, ״יעזור לנו לנקוט בצעדים כדי להפוך את הפלטפורמה והמוצרים שלנו לחזקים יותר כדי לעזור לכם לשרת אתכם כשרשתות האספקה​​העולמיות מתפתחות״.

 

מנכ״ל Freightos, צבי שרייבר, אמר: ״Freightos ממשיכה להפגין צמיחה חזקה וצפויה שחרגה מהיעדים, למרות התנודתיות המקרו-כלכלית שהשפיעה על דפוסי הקנייה של הצרכנים, שרשראות האספקה ​​וההובלה העולמית. אנו רואים מומנטום מצוין, כאשר מספר העסקאות גדל ב-163% משנה לשנה, כמו גם צמיחה של 137% בערכי העסקאות. הצמיחה בעסקאות ניזונה בצד ההיצע על ידי השקות חברות תעופה גדולות, כמו אמריקן איירליינס קרגו, LATAM Cargo ואייר קנדה קרגו, כמו גם הגדלת ההזמנות עם חברות תעופה קיימות. בצד הביקוש, אנו ממשיכים להוסיף על בסיס יומי משלחים, יבואנים ויצואנים. למרות ירידת מחירי ההובלה והירידה של האירו מול הדולר האמריקני, מספר עסקאות הפלטפורמה עלה על היעדים, והביאו לעלייה לפי ערך של 155 מיליון דולר״.

 

״הספנות הגלובלית, ובהרחבה, הסחר העולמי, ממשיכים להתמודד עם אתגרים משמעותיים, כולל סגרים לסירוגין בסין, סכסוכים צבאיים, סכסוכי עבודה ומזג אוויר קיצוני״, הוסיף שרייבר. ״זה מדגיש את הצורך במהפכת הובלה דיגיטלית שתביא את היעילות, הזריזות והנראות ששרשראות האספקה​​צריכות כדי לנווט בתנודתיות״.