פאנל טכנולוגיה בכנס PORT2PORT: ״מידע מוביל לפעולות״

עמי דניאל, מנכ״ל ווינדוורד: ״הטכנולוגיה לא סתם נותנת לנו מידע – המידע הזה צריך להוביל לפעולות. ופעולות מתורגמות לכסף״. ג׳וני פישביין, מנהל אבטחה גלובלי, צ׳ק פוינט: ״בינה מלאכותית היא הדרך החדשה להתעסק עם מחשבים״


11:47 ,26.06.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

פאנל הטכנולוגיה והנתונים בוועידת PORT2PORT השנה משך מאות צופים לאולם שהקשיבו לתחזיות המרתקות של עמי דניאל, מנכ״ל ווינדוורד, צבי שרייבר, מנכ״ל פרייטוס, ג׳וני פישביין, מנהל אבטחה גלובלי, בחברת צ׳ק פוינט, ואסף לוי, סמנכ״ל פתרונות שרשרת אספקה בחברת Ewave, ששוחחו עם מנחה הפאנל, שאול אמסטרדמסקי, על בינה מלאכותית, תקיפות סייבר, חשיבות הדאטה והשמירה או השיתוף שלהם.  

 

עמי דניאל, מנכ״ל ווינדוורד: ״אם זה צף ואפשר לחזות את זה אנחנו עושים את זה. אנחנו עובדים עם 170 לקוחות ברחבי העולם ועם כ-20 לקוחות בישראל. בדיוק הודענו על שיתוף פעולה עם חברת עמיטל על פלטפורמת יוניפרייט והמשמעות היא שכל חברת שילוח בישראל שעובדת עם התוכנה הזאת תקבל את החיזוי של ווינדוורד לגבי המכולות שלהן ואז צפי זמן ההגעה שלהם. אנחנו עושים את אותה הפעולה עבור סוגים נוספים של אניות: מכליות דלק, אניות צובר ומטען כללי, אניות גלנוע ולמעשה כל סוגי המטענים שיש שמובלים כיום דרך הים. משלח כיום לא רוצה לדעת היכן המכולות שלנו נמצאות – מה שהוא רוצה לדעת זה איזה מכולות עשויות להיתקל בבעיה בדרך אל הלקוח, ואת התובנות האלה אנחנו מספקים לו. אנחנו יכולים להגיד לו ״מתוך מאה אלף המכולות שלך שנמצאות עכשיו בתנועה 5% מהמכולות האלו יתעכבו בגלל בעיה כלשהי, והן עומדות לפספס את האנייה הבאה בשטעון. מדובר פה במידע שמוביל לפעולות – המידע הזה עובר לאנשים בשטח שיודעים לבטל את המשאיות שהיו אמורות לאסוף את המכליות האלה למשל – כבר חיסכון של כסף וזמן, ולקבוע את התזמון החדש של האיסוף על ידי משאיות. הטכנולוגיה לא סתם נותנת לנו מידע – המידע הזה צריך להוביל לפעולות. ופעולות מתורגמות לכסף״.

 

צבי שרייבר, מנכ״ל Freightos, ציין בפאנל כי הוא שמח לראות כי בתקופה האחרונה ישנה  התקדמות מהירה בקרב חברות הספנות והשילוח באימוץ טכנולוגיה ונתונים – בייחוד בתחום המשלוחים האווירים. ״אם לפני הקורונה ראינו הזמנות דיגיטליות של חברות משלוחים היינו ב-10-20 הזמנות ביום והיום אנחנו עם 4,000 הזמנות ביום כך שאנחנו רואים מגמה מאוד חזקה של דיגיטציה - לפחות באוויר. זה נותן הרבה יותר שקיפות לכל התחום״, ציין שרייבר.

 

אסף לוי, סמנכ״ל פתרונות שרשרת אספקה בחברת Ewave Mobile, ציין כי רוב המידע שהארגון צריך נמצא מחוץ לארגון – יש הרבה מידע שנצר במערכות ה-erp של הארגון אבל מידע חיוני אחר נמצא אצל הספקים הלוגיסטיים, חברות הספנות, אצל הספקים האחרים, והדגיש כי יש חשיבות בדרך קבלת המידע״. לוי ציין כי מחקרים הוכיחו כי חברות שהיו בעלות גישה לנתונים שלהם במהלך תקופת הקורונה היו אלה שיצאו מהמשבר הזה בצורה הטובה ביותר.

 

ג׳וני פישביין, מנהל אבטחת מידע גלובלי, בחברת צ׳ק פוינט, הזכיר בדבריו את תקיפת הסייבר על חברת הספנות הדנית מארסק, NotPetya, שהתבצעה בשנת 2017 והשביתה למעשה את כל מערכות החברה למשך למעלה משבוע וגרמה לנזק של 300 מיליון דולר לחברה (לינק לידיעה באתר מיוני 2017). ״זאת היתה אחת מתקיפות הכופר הראשונות בעולם והיא פגעה אנושות בחברת מארסק שהפסיקה לעבוד״. תקיפות כופר והתקפות של הפסקת שירות הן בין תקיפות הסייבר הנפוצות ביותר, ציין פישביין, והדגיש כי קיימות דרכים להימנע מתקיפות אלה. ״אחד האתגרים זה לא רק איך מגינים אלא כמה זמן לוקח להגיב לתקיפה. האתר של צ׳ק פוינט היה למטה תשע דקות. זה אתר שיווקי אבל זו פגיעה בתדמית״.

 

פישביין הוסיף כי לדעתו בינה מלאכותית AI היא ״הדרך החדשה להתעסק עם מחשבים, וכיום אנחנו לא יודעים מי צופה במידע שלנו ומה הוא יכול לעשות איתו״.

 

לצפייה בפאנל טכנולוגיה בכנס PORT2PORT: