מספר חברות שילוח גלובליות הרחיבו את רשתות האוויר הפרטיות שלהם בינואר, וזאת על מנת להבטיח שינוע אמין ללקוחותיהם, וזאת בהמשך לביקושים גבוהים של יבוא ויצוא, בתגובה לביקוש גבוה ליבוא/יצוא, היצע נמוך של קיבולת באוויר ועיכובים חמורים בתחום ההובלה הימית.
השירותים החדשים יעניקו ללקוחות יותר אפשרויות משלוח במהלך השנה הצפויה שבה הביקוש להובלה אווירית צפוי להמשיך לגדול. חברות השילוח מציינות כי הביקוש לטיסות צ׳רטר גבוה במיוחד במגזרי הרכב, ההייטק והקמעונאות.
על פי נתוני איגוד יאט״א (IATA), בשנה שעברה נפחי המטען האווירי צמחו בכמעט 7%.
חברת Geodis הצרפתית אמרה כי לאחרונה הוסיפה שלוש טיסות לרשת AirDirect שלה באסיה-פסיפיק בתגובה לביקוש גבוה לאי-קומרס וסחר חוצה גבולות אחר, והגדילה את הקיבולת השבועית שלה ב-320 טון. חברת Geodis שולטת בחמישה מטוסי מטען - שילוב של מטוסי 747 ומטוסי איירבוס A330-300 - המופעלים על ידי השותפים האסטרטגיים Atlas Air, AirBridgeCargo ו-AirAsiaX.
חברת הלוגיסטיקה מציעה כעת שירותים שבועיים מהמרכז שלה בקואלה לומפור, מלזיה, לשנגחאי ולסידני, וסיבוב שבועי נוסף בין קואלה למפור, הונג קונג וצ׳נאי, הודו.
המרכז החדש בקואלה למפור משמש כמרכז קונסולידציה עבור סחורות המיוצרות בסין, מלזיה ווייטנאם המגיעות בהובלה יבשתית או אווירית, מה שמעניק ללקוחות יותר אפשרויות איזון בין זמני השינוע בין העלות, לפי החברה. רשת הכבישים של Geodis מחברת את סינגפור, מלזיה, תאילנד ווייטנאם למרכז בקואלה למפור.
בשנה שעברה השיקה Geodis שירות צ׳רטר שפעל פעמיים בשבוע לז׳נגג׳ואו, סין, לאמסטרדם, לונדון סטנסטד ובחזרה לז׳נגג׳ואו, כמו גם קו חיבור של פעמיים בשבוע מסין - שנחאי והונג קונג - לגוודלחרה, מקסיקו.
החודש גאודיס פתחה מרכז מטענים חדש בשדה התעופה שארל דה גול בפריז בשטח של כ-4,000 מ״ר המסוגל לטפל בכ-20,000 טון מטען בשנה. המרכז מופעל על ידי Worldwide Flight Services.