כוונת רשות שדות התעופה (רש"ת) לסגור את פעילות מסלול B והחניות הסמוכות למסופי המטען בנתב"ג לצורך שיקום המסלול, רחבות החניה, טיפול בקווי דלק, ניקוז ותאורה, עשויה לפגוע קשות בתהליכי יבוא ויצוא, כולל פגיעה במטענים מבוקרי טמפרטורה.
כך עולה ממכתב ששלח סגן נשיא איגוד לשכות המסחר אמיר שנים למנכ"ל רש"ת יעקב גנות.
מהמכתב של שני לגנות עולה כי סגירת הרחבות תחלנה בחצי השני של 2016 למשך 18 חודש. כתוצאה מהעבודות, כתב שני, תתאפשר חניית מטוסי המטען מדגם 747 ברחבות חניה המרוחקות כ–2 ק"מ מהמיקום הנוכחי.
לטענת שני, מבחינת חברות השילוח ועמילות המכס, וכן מבחינת בעלי המטענים, משמעות הרחקת מטוסי המטען לעמדות חניה מרוחקות לצורך פריקה וטעינה תפגע קשות בתהליך זרימת המטענים ביבוא וביצוא. כך, למשל, כתב, "תיפגע היכולת לשמר טמפרטורה למשגורים מבוקרי טמפרטורה, כמו פרמצבטיקה, בשר, דגים.
"בנוסף, יוארך משמעותית משך זמן קליטת המשגורים ביבוא וחברות התעופה תאלצנה לסגור את טיסות היצוא מוקדם יותר, מצב אשר עלול לפגוע רוחבית במגזר שלם של יצואני הייטק".
על מנת למזער ככל הניתן את הנזק לקהיליית היבואנים והיצואנים, מציע שני:
לשקול את האפשרות לחלק את תוכנית העבודה לשניים ולא לסגור לחלוטין את אזור B, החלטה שתמזער את הנזקים ותאפשר הפעלה סדירה של שרשרות האספקה ביבוא וביצוא.
לשקול את האפשרות במהלך תקופת העבודות, ואף לאחריה, להקלה משמעותית לציבור המשתמשים באמצעות הורדת תעריפי ניטול למטענים בכלל ולמוצרי הפארמה בפרט.
בכדי לבחון החלופות, מבקש שני בשם איגוד לשכות המסחר מגנות לקיים פגישה דחופה, במהלכה יוצגו לו מכלול הנזקים למגזרים בעלי חשיבות עליונה למשק הישראלי.