נולדו מחדש

אמיר שני ורון בארי, המנכ״לים המשותפים של חברת עמית, מספרים על המעבר החד מהייצוג של רשת פנלפינה אחרי 57 שנות שת״פ לרשת ג׳יאודיס, וכיצד הוא השפיע על אופן העבודה שלהם, של העובדים ועל הלקוחות


11:06 ,11.03.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

אם עברתם ב-7 בספטמבר  2019 באיירפורט סיטי ונשאתם עיניכם למרומי בניין עמית ברחוב הירדן אולי זכיתם לראות מחזה נדיר: רון בארי, מנכ״ל משותף של חברת עמית, תלוי מהרגליים, אוחז במטאטא ומנפץ את אותיות השלט Panalpina בצמוד לשלט של חברת עמית.

 

היה זה שיאו של תהליך שנמשך מספר חודשים במהלכו חברת פנלפינה, אשר יוצגה בישראל על ידי חברת עמית במשך תקופה ארוכה של 57 שנה, נרכשה על ידי חברת DSV הדנית תמורת 5 מיליארד יורו. המשמעות בשטח עבור חברת עמית הייתה איבוד הייצוג באופן מיידי.

 

באותם ימים אמיר שני ורון בארי, המנכ״לים המשותפים של החברה, נאלצו להתאים עצמם לשינויים הטקטוניים שהתרחשו תחת רגליהם, ופעלו במהירות בחיפוש אחר רשת אותה יוכלו לייצג. אחת האופציות הבולטות היתה רשת ג׳יאודיס הצרפתית, אחת מחברות השילוח והלוגיסטיקה הגדולות והוותיקות בעולם.

 

שני ובארי מספרים בראיון שערכו עם PORT2PORT כי הייצוג נסגר בהסכם ג׳נטלמני בשיחת טלפון אחת מול מנכ״ל Geodis Freight Forwarding, וכי תוך 48 שעות הושלם מעבר חלק באופן הפעילות התפעולית והמערכתית.

 

אמיר שני: ״הרגשנו באופן מיידי בהבדל של עולם ומלואו. זה חיבור שונה לחלוטין. הם קלטו אותנו כמו משפחה, כך עובדי החברה אומרים ומרגישים. אומרים ׳דלת אחת נסגרת נפתחות שתיים חדשות׳ - אנחנו מרגישים כאילו עשר דלתות נפתחו. כל פנייה שלנו, בין אם זה לסניף זה או אחר - גרמניה, צרפת, אסיה, ארה״ב - התקבלה במענה של ׳איך אפשר לעזור? מה אתם צריכים?׳. הצוותים שלנו החלו לנהל שיחות וידיאו עם קולגות מג׳יאודיס בסניפים בכל העולם, ואנחנו אפילו עוד לא הגענו לביקור. כל זה פתאום נחשף בפנינו״.

 

רון בארי: ״גילינו מהר מאוד שקיים הבדל גדול בין התפיסה הצרפתית לתפיסה השוויצרית, ונחשפנו למתודולוגיה וליצירתיות של הצרפתים. אני מרגיש שנולדנו פעם שנייה, להורים חדשים עם תפישה לגמרי חדשה בכל הסגמנטים״. 

 

לקריאת הכתבה המלאה בגיליון פברואר של מגזין PORT2PORT לחצו כאן.