מנכ"לית קבוצת פנאלפינה ביקרה בחברת עמית בישראל

מוניקה ריבר, מנכ"לית קבוצת פנאלפינה, נפגשה עם הנהלת קבוצת עמית, סוכנה הבלעדי של קבוצת פנאלפינה בישראל מזה 47 שנים. מוניקה ריבר: "השקת שירות חדש הוא חלק מתהליך של התחדשות מתמשכת"


00:00 ,29.08.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

מוניקה ריבר, מנכ"לית קבוצת פנאלפינה, נפגשה עם הנהלת קבוצת עמית, סוכנה הבלעדי של קבוצת פנאלפינה בישראל מזה 47 שנים. מוניקה ריבר: "השקת שירות חדש הוא חלק מתהליך של התחדשות מתמשכת"
 
לאחרונה ביקרה בישראל גברת מוניקה ריבר, מנכ"לית קבוצת פנאלפינה. הגברת ריבר, אשר היה זה ביקורה הראשון בישראל, נפגשה עם הנהלת קבוצת עמית, סוכנה הבלעדי של קבוצת פנאלפינה בישראל מזה 47 שנים. על אף ביקורה הקצר מצאה גברת ריבר זמן והעניקה ראיון למגזין PORT2PORT.
 
קבוצת פנאלפינה, שמשרדיה הראשיים נמצאים בבאזל שבשוויץ, נחשבת היום לאחת מחמש קבוצות השילוח וספקית הלוגיסטיקה המובילות בעולם, ולאחרונה אף  פרסמה את תוצאות הרבעון השני של שנת 2010. מהדוחות עולה כי נפח ההובלה האווירית של פנאלפינה גדל ב-36% ונפח ההובלה ימית ב-19%. עוד נמסר כי הכנסות החברה הגיעו ל-360 מליון פרנקים שוויצרים אך הנתון החשוב ביותר העיד על כך שהקבוצה הצליחה להגדיל את נתח השוק שלה.
 
- איך היית מגדירה את השותפות בין פנאלפינה לעמית?
 
מוניק ריבר: "אנו מחשיבים את חברת עמית, סוכננו הגדול, כחלק מקבוצת פנאלפינה. לעמית יש גישה למערכות המידע של פנאלפינה, ואנו רואים את עמית כיישות בתוך קבוצת פנאלפינה וסוכן מאוד אמין. בכנס ההנהלה השנתי של פנאלפינה, תמיד יהיה נציג של עמית. מערכת היחסים שלנו אינה בנויה רק על תקשורת יומית אלא היא גם שיתוף פעולה ברמה האסטרטגית".
 
- קבוצת פנאלפינה השיקה לאחרונה שירותים חדשים בין המזרח הרחוק לישראל. האם קיימות תוכניות להשקת שירותים חדשים נוספים?
 
מוניקה ריבר: "מבחינת פנאלפינה, השקת שירות חדש הוא חלק מתהליך של התחדשות מתמשכת שכן אנו עוקבים אחר רצון הלקוחות. בשנה האחרונה בלבד השקנו מעל למאתיים שירותים חדשים ברחבי העולם בתנועת LCL. זהו חלק ממהלך אסטרטגי של פנאלפינה להרחיב את השירותים שלנו בהתאם לביקוש בשוק. חשוב להבין שעם לקוחות גדולים יש הזדמנויות רבות שכן חייב להיות לך נפח מינימאלי על מנת להשיק שירות חדש. ככל שאתה משרת יותר לקוחות יש ביכולתך להעניק להם שירותים חדשים בהתמדה ובאופן אבולוציוני".
 
- העולם העסקי במסחר בינלאומי מוביל לעתים לרכישות ומיזוגים, האם בכוונת קבוצת פנאלפינה להתמזג או לרכוש חברות אחרות?
 
מוניקה ריבר: "בניגוד לתחומי פעילות אחרים, תחום הלוגיסטיקה הבינלאומית עדיין מחולק לגורמים קטנים, זאת אומרת שיש עדיין שחקנים בכל הגדלים אשר מסוגלים לשרוד. עם זאת, אכן היו בתחומינו מיזוגים משמעותיים כגון DHL, ו-DB Schenker כמובן גם Kuehne & Nagel אשר ערכו מספר רכישות. הרבה שנים דורגנו מספר אחת  בהובלה אווירית ומספר שתיים בהובלה ימית. באופן מסורתי אנו מעדיפים לגדול באופן עצמאי והיום אנו מדורגים במקום הרביעי או החמישי בשוק העולמי. אנו החברה היחידה בין חמש החברות המובילות שהשיגה את מקומה באמצעות גידול אורגני. עם זאת, אנו תמיד בודקים את השוק לגבי רכישות אפשריות של חברות אשר תהיינה מסוגלות לחזק את פנאלפינה ולהתחזק באמצעות פנאלפינה. אנו מאוד מעוניינים להישאר בין ארבע חברות השילוח  המובילות בעולם וייתכן שנרכוש חברות אך אנחנו בעיקר מעוניינים להרחיב את הרשת מבחינה גיאוגרפית או לרכוש חברה שתתרום מומחיות או ידע נוסף. אין לנו שום רצון לרכוש חברות רק על מנת לגדול. אנו מסתכלים קדימה ומעונינים לשפר את הנקודות החלשות".
 
הכתבה המלאה מתפרסמת בגיליון אוגוסט של מגזין PORT2PORT היוצא לאור בימים אלה. את הנוסח המלא של הכתבה ניתן לקרוא כאן