יו"ר אוריין אופיר פז-פינס: ההאטה מטרידה, לא כולם יוכלו לעמוד בתחרות

השר לשעבר אופיר פז-פינס, היום יו"ר קבוצת אוריין, השתתף במושב הכלכלי במסגרת כנס 2012 "PORT2PORT", והתייחס להמשך הפעילות בשנת משבר


00:00 ,11.07.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

בכנס 2012 PORT2PORT הופיע השר לשעבר אופיר פז-פינס בהופעת הבכורה הציבורית שלו כיו"ר חברת השילוח אוריין. בדבריו הוא התייחס לעולם העסקי אותו הוא לומד להכיר ולהמשך הפעילות במצב כלכלי משברי.

 

פז-פינס השתתף במושב הכלכלי שנערך במסגרת הכנס. יחד עימו ישבו במושב הכלכלן הראשי של בנק הפועלים פרופ' ליאו ליידרמן; מנכ"ל צים רפי דניאלי; מנכ"ל חברת נמל חיפה מנדי זלצמן; מנכ"ל קבוצת ממן עופר לינצ'בסקי; ומנכ"לית חברת סוויספורט ישראל סיגל מנהיים-קצוביץ'.

 

בהערכות לקראת המשך הפעילות העסקית בשנים 2012-2013 אמר פז-פינס: "היום העולם העסקי והפוליטי נראים לי די דומים. אני בספק אם מישהו בכנסת מודע לזה שיש עולם לוגיסטי כל כך עשיר, גדול ותחרותי. לאנשים שמנהלים את הממשלה כדאי להכיר את הענף הלוגיסטי; הוא מאוד מקצועי. אנשים יודעים שהם צריכים לתת דין וחשבון, להחזיק חברה, לתת דוחות, לשלם משכורות. אלה לא דברים מובנים מאליהם, במיוחד בימים של האטה.



 

"למזלי, אני יו"ר של חברה ציבורית מאוד מצליחה, שמתנהלת למופת עוד הרבה לפני שהגעתי. אנחנו מאוד זהירים ושמרנים בהתנהלות שלנו ובקשר עם הלקוחות. 

פז-פינס הוסיף: "הניתוח של פרופ' ליידרמן  בהחלט מדאיג, בגלל שהוא מדבר על האטה רב-מימדית. לכן, בשלב הזה, צריך לדעת מצד אחד לשמור על הקיים, לשמור על הלקוחות, לשמור על קוי הפעילות, לשמור על איכות השירות, ומצד שני לא ללכת לשום הרפתקה שאתה לא יודע איך אתה יוצא ממנה.

"אוריין מתנהגת כמו חברה ציבורית מאד אחראית. יחד עם זה, אנחנו לא מפחדים לחשוב מחוץ לקופסא לגלות יצירתיות ולקחת גם סיכונים מחושבים. למשל, אנחנו משקיעים הרבה מאד בשנה-שנתיים האחרונות בתחום של הובלה יבשתית. לקחנו את זה חזק מאד קדימה וזה הוכיח את עצמו. אנחנו עומדים היום על 60 משאיות, תוך תקופה מאד קצרה שזה גידול מאד משמעותי. פתחנו גם מרכז לוגיסטי ענק, בראש העין/כפר קאסם, בהיקף של 30 אלף מ"ר, שמתווסף למרכז הלוגיסטי שיש לנו עם 15 אלף מ"ר.

"עם כל זה שיש יד על ההדק ויש מדיניות שמרנית, אנו גם מזהים מקומות בהם אנו יכולים להתפתח, למרות ההאטה, לקחת סיכונים מחושבים ולהשקיע. בסופו של יום, צריך לזכור שהלקוחות שלנו, ויש לנו אלפי לקוחות - זה לא משחק, יקבלו את השירות הכי טוב שאנו יכולים לתת.

"התחרות היא תחרות קשה ואני לא מומחה ללוגיסטיקה, אבל אני מעריך שלא כולם יוכלו לעמוד בתחרות. יישארו רק הטובים והאיתנים, שיש להם יכולת, יעמדו בתחרות וימשיכו להרוויח. מי שלא יוכל לספק את השירות הנדרש, מי שאין לו את הבסיס העורפי ואת ההון לעמוד בתקופה הזו, אני לא יודע כמה הוא יחזיק מעמד. יכול להיות שבענף יהיו מיזוגים והתחברויות. יש משמעות לגודל - אנחנו למשל קשורים לחברת Schenker - השניה בגדולה בעולם. אין ספק שמבחינתנו זה חיבור מנצח. קשה כיום לחשוב על אוריין בלי Schenker - זה מהלך אסטרטגי שנעשה לפני שנים, אשר נותן לנו היום הרבה חופש פעולה גם בימים של האטה".

  

לשאלתה של מנחת הכנס דנה ויס לקראת המשך המיתון, ענה פז-פינס: "זה לא הולך להיות משבר של יום יומיים. צריך לקחת הרבה אוויר ולבנות תוכניות ארוכות טווח. הממשלה לא הולכת לעזור לנו. איך אני יודע? הייתי שם. מה שתדעו לעשות, זה מה שיהיה. כשאצלנו באוריין באים ללקוח, זו לא שאלה של איך מתחרים על המחיר; אנו משתדלים להיות השותף הלוגיסטי של כל חברה ולעזור לה לעבור את המשבר כשותפים".