חברת פרידנזון לוגיסטיקה תקים ותפעיל מערך השכרת אופניים בתל אביב

חברת הבת FSM תקים ותתפעל מערך השכרת אופניים בתחומי תל אביב הכולל 2,000 זוגות אופניים, מערך מחשוב, אתר אינטרנט ומוקדי שירות


00:00 ,18.04.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת הבת FSM תקים ותתפעל מערך השכרת אופניים בתחומי תל אביב הכולל 2,000 זוגות אופניים, מערך מחשוב, אתר אינטרנט ומוקדי שירות
 
חברת בת של פרידנזון לוגיסטיקה בשם FSM סיכמה עם עיריית תל אביב על הסכם זיכיון לעשר שנים להקמת, תפעול והחזקת מערך השכרת אופניים בתחומי תל אביב הכולל 2,000 זוגות אופניים, מערך מחשוב, אתר אינטרנט ומוקדי שירות.
 
FSM חתמה בשבוע שעבר על הסכם עם הרשות לפיתוח כלכלי ת"א - יפו להקמה ולהפעלה של מערך השכרת אופניים בתחום העירייה. תקופת הזיכיון תחל בעוד שנה לערך. השכרת האופניים תתבצע באמצעות כרטיסי אשראי והשימוש לא יוגבל לתושבי העיר.
 
חברת פרידנזון לוגיסטיקה מחזיקה כיום ב-51% ממניות FSM, ולאחר מימוש אופציות חלקה בפרויקט השכרת האופניים עם עיריית תל אביב יעמוד על 36%.
 
הפרויקט כולל שני שלבים עיקריים: האחד – הקמת מערך השכרת אופניים, הכולל: 150 תחנות עגינה לאופניים, 2,000 זוגות אופניים, מערך מחשוב, אתר אינטרנט ומוקדי שירות. מערך השכרת האופניים יהיה בבעלות העירייה והיא תשלם תמורתו סכום של 38 מיליון שקל, לפי סיכומים שנקבעו איתה להקמת המערך להשכרת האופניים.
 
השלב השני הוא תפעול מערך השכרת האופניים, הכולל תחזוקתו, תיקון תקלות בו וגביית התמורה שתשולם על ידי המשתמשים באופניים, לפי מחירים שנקבעו בחוזה.
 
עבור שירותי התפעול והתחזוקה של מערך השכרת האופניים תקבל FSM מהעירייה תשלום שנתי בסיסי בסך של 5 מיליון שקל וכן חלק מסכום התקבולים שיתקבלו מהמשתמשים באופניים, על פי מנגנון הקבוע בחוזה, בכל מקרה מובטח לחברה לפחות 2 מיליון שקל לשנה נוספים לתשלום הבסיסי.
 
הציוד למערך ההשכרה יסופק באמצעות חברת הרכבות הגרמנית דויטשה באן המפעילה גם שירותים לאספקת אופניים ותלווה את הקמת הפרויקט.
 
המשא ומתן מטעם FSM נוהל על ידי עו"ד שמואל גרוסמן ועו"ד רועי גלעד ממשרד גרוסמן, זינגר, גלעד ושות'. העירייה יוצגה על ידי עו"ד יאיר סלומון ממשרד י. זלצמן, גילת, קלונר, גראוס, סלומון ושות'.