חברת השילוח הבינלאומית Kuehne Nagel פרסמה אתמול את הדוחות הכספיים שלה עבור הרבעון השלישי של השנה, ועבור תשעת החודשים הראשונים של השנה, מהם עולה כי החברה חוותה צמיחה ברווחיה. יחד עם זאת, דיווחים בעיתונות זרה מציינים כי אם תוצאות אלו יחזרו על עצמן גם ברבעון הרביעי ציפיות החברה עבור שנת 2017 במלואה לא יתממשו.
נציין כי בעקבות הרבעון הראשון בו נרשמה ירידה ברווח לעומת הרבעון המקביל בשנת 2016, ולאחר מכן תוצאות ללא שינוי עבור החציון הראשון של השנה, K + N מדווחת על צמיחה של 1.3% ברווח הנקי לתקופה של תשעה חודשים עד ספטמבר - ל-553 מיליון דולר.
התשואה החלשה ברווח הגיעה למרות עלייה של 10.4% בהכנסות לתשעת החודשים הראשונים של השנה, שעמדו על 13.5 מיליארד דולר, כאשר הרווח הגולמי עלה ב-4.8% והגיע ל-5.1 מיליארד דולר.
מנכ"ל חברת K+N, דטליף טרצגר, אמר עם פרסום הדוחות הכספיים כי מגזרי ההובלה האווירית, היבשה והחוזים הלוגיסטיים דיווחו על תוצאות חזקות. "בצד הימי, הרווח השולי נשחק מאז הרבעון האחרון של 2015, ומחירים ירדו מ-369 פרנק שוויצרי ל-TEU ברבעון הראשון של שנת 2016 ל-321 פרנק שוויצרי ל-TEU״, אמר טרצגר.
"יחד עם זאת״, הוסיף טרצגר, ״ברבעון השלישי ראינו עליית מחירים מ-321 פרנק שוויצרי ל-TEU ל-327 פרנק שוויצרי ל-TEU - עליית המחירים הראשונה מזה שישה רבעונים״.
טרצגר ציין כי ההתאוששות בתעריפים הביאה ליצירת שוק פחות תנודתי אך ציין כי הדבר ארך זמן רב יותר ממה שצפה. הוא הוסיף כי ״כמה מהמתחרים שלנו קראו את השוק אחרת מאיתנו ונתנו תעריפים לא הגיוניים בטווח הארוך״.
על פי הדוחות ניתן לראות כי חברת K + N ממשיכה להראות כי ביצועיה הם מעל ביצועי השוק במהלך תשעת החודשים האחרונים במונחי צמיחת נפחים. היקפי ההובלה הימית בחברה עלו ב-8%, בעוד השוק צמח ב-4%-5%, צמיחה שהביאה לעלייה של 9.5% בהכנסות המגזר. יחד עם זאת, צמיחה זו לא הצליחה להביא את המגזר לידי רווח, שהסתכם ב-32 מיליון פרנק שוויצרי לעומת 308 מיליון פרנק שוויצרי בתקופה המקבילה אשתקד.
המגזר האווירי, לעומת זאת, המשיך להתבסס על המומנטום שנוצר ברבעון הקודם, עם גידול של כ-19% בפעילות, שהסתכמו בשינוע של כ-180 אלף טון. פעילות זו הניבה למגזר זה רווח של 227 מיליון פרנק שוויצרי, עלייה של 3.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
מר טרגצר התייחס לתוצאות המגזר ואמר כי "במשלוח אווירי יש צמיחה בכל הפרמטרים, אבל היצוא מאסיה ומאירופה היה טוב במיוחד".
ההכנסות מהפעילות היבשתית של החברה עלו ב-5.2% והגיעו ל-2.3 מיליארד פרנק שוויצרי, והרווחים הוכפלו והגיעו ל-36 מיליון פרנק שוויצרי, ואילו ההכנסות מחוזים לוגיסטיים עלו ב-5.5% ל-3.5 מיליארד שקל, והובילו לגידול של 14% ברווח, שהגיע ל-114 מיליון פרנק שוויצרי.