חברת IBL תייצג את חברת SEKO בישראל

חברת SEKO Logistics, חברת שילוח ולוגיסטיקה בינלאומית מארה״ב שמשרדיה הראשיים נמצאים בשיקגו, רכשה את בנסרד, חברת הלוגיסטיקה הצרפתית אותה ייצגה בישראל חברת IBL. רפאל סבן, מנכ״ל IBL: המטרה שלנו היא להיות תחנה של SEKO בישראל לאי-קומרס


14:00 ,22.12.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

ענקית הלוגיסטיקה SEKO Logistics רכשה לאחרונה את חברת הלוגיסטיקה הצרפתית Bansard אותה ייצגה בישראל חברת IBL, ובכך הנציגות הישראלית תציע סל פתרונות לוגיסטיים רחב ואטרקטיבי במיוחד. מערכת PORT2PORT נפגשה לראיון וירטואלי עם רפאל סבן, מנכ״ל משותף של חברת IBL, כדי לשמוע על סל הפתרונות המורחב והמשודרג, על המיתוג מחדש שיעבור על החברה כ-SEKO ישראל ועל משרדי החברה החדשים והמרווחים בחיפה.

 

מה שהניע את מהלך המיתוג מחדש היתה הרכישה של חברת BANSARD אותה מייצגת IBL בישראל על ידי חברת SEKO Logistics, חברת שילוח ולוגיסטיקה בינלאומית מארה״ב שמשרדיה הראשיים נמצאים בשיקגו, אילינוי. בעקבות כך, חברת בנסרד אומנם שומרת על שמה בשלב זה אך נוספה לה התוספת של Powered by SEKO, ובמהלך שנת 2023 המיתוג כולו ישתנה ל-SEKO, כך שחברת IBL שייצגה את בנסרד תהפוך למעשה ל-SEKO ISRAEL ותרכז תחתיה את נושא האי-קומרס והבלדרות שזו המומחיות של חברת SEKO במטרה להרחיב ולהגדיל את הפעילות בישראל ולתת ללקוחות אפשרויות בחירה נוספות.

 

רפאל, ספר לנו על חברת SEKO שנכנסת כעת לפעילות בישראל.

 

רפאל סבן: ״אסטרטגיית הפעולה של חברת SEKO היא להיות בין העשר חברות השילוח הגדולות בעולם בחמש השנים הקרובות, והיא עושה זאת באמצעות רכישת חברות שילוח בסדר גודל בינוני במקומות בהן אין לה נוכחות, קרי, במדינות וביבשות בהן היא לא נוכחת. הרכישה שלה את חברת בנסרד מאפיינת את האסטרטגיה שלה בשנים האחרונות שהיא רכישת חברות בסדר גודל בינוני וליצור מהן ביחד מעצמת שילוח בינלאומי – ים, אוויר, ואי-קומרס עם נציגות בכל יבשה ובכל מדינה ונוכחות שתקל על הפעילות שלה ותהווה אופציה מושכת עבור הלקוחות. בהמשך לאסטרטגיית הרכישה הזאת SEKO בדיוק הודיעה עכשיו על  עיסקת רכישה של חברת שילוח מאוד גדולה באיטליה והיא ממשיכה באסטרטגיה הזאת ואנחנו מקווים שהחברה תונפק ותהיה חברה ציבורית במהלך 2024, מה שיקנה לה אפשרות לגיוס כספים מהציבור הרחב על מנת להמשיך ולהרחיב את פעילותה בתחום״.  

 

כיצד הכניסה של SEKO לישראל משפיעה על הפעילות שלכם?

 

רפאל סבן: ״בחברת IBL ישראל אנחנו מתחילים לראות פעילות שנכנסת ופעילות שמתגברת הודות לכניסה של SEKO לישראל. עד היום הפעילות של IBL היתה ברובה פעילות שלנו עם תמיכה של חברת בנסרד שנתנה לנו שירותים מחוץ לישראל, ומימון חוזר ללקוחות. עכשיו אנחנו מקבלים פניות מכל המשרדים של SEKO בעולם וגם חברת בנסרד עצמה נהייתה יותר אגרסיבית בנושא המכירות והשיווק של השירותים שהיא מציעה ללקוחות. פתחנו דסק ישראלי בנמל התעופה JFK בניו יורק עם עובד ישראלי, דובר עברית, שכל תפקידו הוא לבנות את הקו בין ישראל לארה״ב בכל הקשור לפעילות האווירית והימית. יש לנו דסק דומה גם  בטורקיה עם מספר עובדים שדוברים עברית ויכולים לתקשר בעברית עם הלקוחות ובטורקית עם הספקים בטורקיה – זה יתרון אדיר.

 

״המטרה שלנו היא להיות תחנה של SEKO בישראל לאי-קומרס ולתת ללקוח את האפשרות לקבל את השירות, מא׳ ועד ת׳, תחת קורת גג אחת, כשבשני הצדדים יש את החברה כי ל-SEKO יש את היכולות וזה מבדל אותנו משאר החברות שמציעות שירותי אי-קומרס.  העובדה שאנחנו חברה בינלאומית שעובדת באינטגרציה ולא תחת סוכן זה או אחר, אלא חברה אחת, תחת אותה מערכת, תחת קורת גג אחת – מייעל את העלויות. כבר כיום SEKO מפעילה שתי טיסות מטען לישראל בשירות אמזון ועל המטוסים האלה נשמר נפח של 5 טון עבור הלקוחות של SEKO ישראל - הן ביבוא והן ביצוא. במקביל, הקמנו בנתב״ג מחלקה ייעודית לתחום האי-קומרס שמטרתה לשנע מטעני בלדרות ותוכל להתחרות על מכרזי שינוע של חבילות אי-קומרס, ולהתחרות מול דואר ישראל לדוגמה״.

 

את הראיון המלא עם רפאל סבן ניתן לקרוא במגזין הדיגיטלי כאן.