חברת DSV ערכה ללקוחותיה כנס מקצועי בנושא הרפורמה ביבוא ובתקינה

הכנס, שנערך במשרדי DSV במודיעין בהשתתפות עשרות לקוחות, נועד לסייע ללקוחות להבין את הרפורמה הגדולה ביבוא ובתקינה אשר כוללת שורת צעדים להקלה על יבוא מוצרים. לימור גיל שני, סמנכ״לית השיווק והמכירות: היענות רבה של הלקוחות


10:19 ,10.07.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

הרפורמה הגדולה בתקינה שהובילו משרד הכלכלה והתעשייה והממונה על התקינה יצאה לדרך, ועל מנת לסייע ללקוחותיה להבין את הרפורמה קיימה חברת DSV כנס מקצועי במשרדיה במודיעין בהשתתפות עשרות מלקוחות החברה.

 

הכנס נפתח בהרצאתו של מר אנואר חילף, הממונה על חוקיות היבוא במשרד הכלכלה והתעשיה, שותף בכיר בהובלת הרפורמה אשר סקר את הרציונל ברפורמה, יישומה בפועל, מעקב ומדידה. בהמשך דיבר עו״ד גיל נדל, שותף בכיר במשרד גולדפרב זליגמן, על היבט האכיפה של הרפורמה – מנגנון יבואן מפר אמון ומשמעותו, עיצומים כספיים שיוטלו בגין שיווק מוצר שאינו עומד בתקן, אי שמירת תיק מוצר, ועוד, ואף ענה על שאלות רבות מצד המשתתפים.

 

ג׳קי זפרן, המנהל המקצועי של מחלקת עמילות המכס בחברת DSV, הסביר: ״יבואן אשר מייבא טובין אשר חייבים באישור תקן רשמי חייב להכיר את הרפורמה שכן פעולות בניגוד להוראות הממונה על התקינה עלולות לחשוף אותו לסנקציות פליליות ועיצומים כספיים לרבות כניסה למסלול מפר אמון״.

 

לימור גיל שני, סמנכ״לית השיווק והמכירות: ״אנו נמשיך לפעול ולהשקיע משאבים על מנת לתת ערך מוסף ללקוחותינו ולהנגיש את הידע המקצועי הנדרש. מחמם את הלב לראות את ההיענות הרבה ולפגוש את הלקוחות. אנו שוקדים בימים אלה על ימי עיון נוספים במטרה לתת כלים להתמודדות עם האתגרים הרבים בשרשרת האספקה הגלובלית ומזמינים את הלקוחות להתעדכן באתר האינטרנט של החברה״.

 

נזכיר כי הרפורמה כוללת שורה ארוכה של צעדים אשר יקלו על יבוא מוצרים רבים, יוזילו את עלויות היבוא בצורה משמעותית וייצרו תחרות בשוק הישראלי. מטרת הרפורמה היא הסרת החסמים הבירוקרטיים המקשים על יבוא מוצרים ובתוך כך הגברת ההיצע, המגוון והאיכות של המוצרים המוצעים לצרכן הישראלי, כל זאת תוך ניהול סיכונים ושמירה על בטיחות ובריאות הציבור. לצד ההקלות המשמעותיות שהרפורמה מעניקה קיימת חובה לוודא שהמוצרים המיובאים עומדים בדרישות התקינה, הצהרות היבואן מדויקות ומשקפות את המידע על המוצר וכן, חלה על היבואן החובה להחזיק תיק מוצר לפי פקודת היבוא והיצוא והוראות הממונה על התקינה.

 

במסגרת הרפורמה קיבל הממונה על התקינה תקני כוח אדם משמעותיים לצורך ביצוע האכיפה של הוראת הדין ויבואן אשר יפר את הוראות החוק והממונה על התקינה צפוי לקנסות משמעותיים, לרבות כניסה למסלול יבואן מפר אמון, אכיפה פלילית ועוד.