חברת DSV בודקת אופציה לרכישת Panalpina

חברת הלוגיסטיקה הדנית פנתה לדירקטוריון חברת פנלפינה השוויצרית עם הצעת רכישה המגלמת שווי של 4 מיליארד דולר. אמיר שני ורון בארי, מנכ״לים משותפים של עמית: מדיניות פנלפינה היא להישאר עצמאית ומובילה. מעריכים כי ההצעה תידחה


14:20 ,17.01.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת הלוגיסטיקה הדנית DSV בודקת את האופציה לרכוש את חברת הלוגיסטיקה והשילוח השוויצרית Panalpina, וזאת על פי שווי חברה של 4 מיליארד דולר. נציין כי הצעת הרכש שקיבלה פנלפינה אינה שונה במהותה מהצעות דומות שהתקבלו בחברה בעבר במהלך השנים.

 

נזכיר כי חברת DSV התעניינה באוקטובר האחרון ברכישת חברת הלוגיסטיקה CEVA, גם היא משוויץ, במהלך דומה, ונראה כי היא מעוניינת להרחיב את פעילותה באמצעות מיזוגים ורכישות.

 

בהצהרה שהתקבלה מחברת פנלפינה נמסר אתמול כי ״מועצת המנהלים של Panalpina מאשרת כי קיבלה הצעה בלתי רצויה ולא מחייבת של DSV לרכישת החברה במחיר של 170 פרנק שוויצרי למניה, המהווה שילוב של מזומן ומניות DSV. על פי חובות הנאמנות שלנו, מועצת המנהלים של Panalpina בוחנת את ההצעה בשיתוף עם יועציה המקצועיים, והודעות נוספות ייעשו בהתאם״.

 

גם חברת DSV פרסמה הצהרה בה נאמר כי ״אנו מאשרים כי חברת DSV העבירה הצעה  פרטית לדירקטוריון של פנלפינה לרכישת החברה. שווי ההצעה מגלם מחיר של 170 פרנק שוויצרי למניה. עדיין לא קיבלנו תגובה להצעתנו הפרטית מדירקטוריון פנלפינה״.

 

אמיר שני ורון בארי, מנכ״לים משותפים של חברת עמית אשר מייצגת בישראל את חברת Panalpina, התייחסו לדברים ואמרו כי: ״חברת Panalpina קיבלה אמש הצעת רכש מחברת DSV כפי שקיבלה מספר פעמים לאורך השנים. היוזמה היא של מספר בעלי מניות מיעוט המחזיקים בכ-20% ממניות  פנלפינה. המדיניות של PANALPINA הייתה ונשארה להיות חברה עצמאית ומובילה בעולם, והערכתי היא שפנלפינה תדחה את ההצעה. חברת עמית תמשיך להוביל את ענף הלוגיסטיקה הבינלאומית בישראל כפי שעשתה משנת 1951״.