הצפי להמשך 2012: קיטון ביצוא סחורות לעומת גידול ביבוא

בכנס שערכה קבוצת ניהול הסיכונים D&B ישראל עולה שבענף השילוח ועמילות המכס פועלות עשר חברות גדולות, המחזיקות כ-70% מההכנסות


00:00 ,16.07.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

מבדיקה שביצעו כלכלני קבוצת ניהול הסיכונים D&B ישראל עולה שענף השילוח ועמילות המכס מורכב מכ-300 חברות,המתמחות בתחומי השילוח הבינלאומי ועמילות המכס, בהן חברות ישראליות ונציגויות של חברות רב לאומיות.

עוד עולה מהבדיקה, שהענף מגלגל כ-5 מיליארד שקל (ברוטו) בשנה ופועלות בו עשר חברות גדולות, המחזיקות ביחד כ-70% מהכנסות הענף כולו.

בנוסף מצאו הכלכלנים, שהכנסות המדינה ממכס בארבע השנים האחרונות עמדו על כ-2.6 מיליארד שקל בממוצע לשנה. על פי הצפיף, ב-2012 צפוי גידול בהכנסות המכס, עד כדי כ-3 מיליארד שקל, עקב הצפי לגידול של כ-4.5% בפעולות היבוא, לעומת קיטון של כ-6% ביצוא.

  

בכנס שערכה D&B בהשתתפות בכירים מחברות שילוח ועמילות מכס אמר מנכ"לקבוצת D&B ישראל חיים כהן, שניתח את תמונת הסיכונים בענף עמילות המכס: "בחינה מדוקדקת של לקוחות חדשים וניטור שוטף של התנהלותם הפיננסית הוא הכלי היעיל ביותר העומד לרשות החברות בתחום, על מנת לנסות לצמצם את היקף החובות האבודים ולשפר את הניהול השוטף של סיכוני האשראי".

 יו״ר לשכת סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים רונן סימג׳:״בעולם של מסחר גלובאלי, הנעשה בפרקי זמן קצרים בין הזמנת טובין ועד הספקתם ללקוח הסופי, האתגר הניצבב פני ספקי השירות,כגון משלחים וסוכני מכס,הינו עצום, כמו גם רמת החשיפה והסיכונים המסחריים והפיסקליים שניצבים בפני הסוכן. לפיכך,פתרונות שליטה ובקרה, כפי שהוצגו לפנינו עלידי D&B, נותנים בידי מקבל ההחלטה כלי יעיל ומהיר, המאפשר למנהל להחליט על מתן, או אי מתן אשראי,ללקוח, כמו גם דירוג סיכונים מסחריים ודירוג איתנות חברות, ובנוסף יכולת זיהוי מגמות אשראי בהתנהלות של שווקים גלובאליים. היכולת למפות חברות מסחריות בחו״ל בפרק זמן מיידי מהווה שידורג מבורך".