צוות PORT2PORT נפגש לראיון עם רמי מרום, המנכ״ל החדש של רות קרגו, וורד פרס, סמנכ״לית התפעול של רות קרגו, שהובילה יחד עם עמית חן, המנכ״ל הקודם של החברה, ויגאל ששון, את יצירת הקשר הראשוני עם חברת C.H. Robinson אשר עמה נחתם לאחרונה הסכם שיתוף פעולה.
לראיון הצטרפו שני בכירים מהשלוחה האירופאית של C.H. Robinson: איבו אריס (Ivo Aris), שמשמש בתפקיד VP Global Forwarding Europe, ויוהנס מיקולה (Johannes Mikula), שמשמש בתפקיד Reginal Director Europe. היה זה הביקור הראשון של השניים בישראל.
איבו אריס: ״חברת C.H. Robinson קיימת מאז 1905 ויש לנו למעלה מ-350 משרדים ברחבי העולם, עם למעלה מ- 17,500 מומחי תוכן בעולם שרשרת האספקה. אני אחראי על כל פעילויות ההובלה הימית והאווירית באירופה. ל-C.H. Robinson יש גם משרדים בצפון אמריקה, אסיה, דרום אסיה, אמריקה הלטינית ואוסטרליה, ובמקומות שאין לנו משרד מקומי אנחנו עובדים עם סוכנים. בישראל ומאז אוגוסט 2021, יש לנו הסכם בלעדיות עם רות קרגו. עד היום ובגלל הקורונה, הפגישות שלנו עם אנשי רות קרגו התקיימו באופן וירטואלי והמסע הנוכחי הוא למעשה הביקור הראשון שלנו בישראל וברות קרגו, סוף סוף פנים אל פנים עם העמיתים מישראל, על מנת לדון בהמשך פיתוח הפעילות ומערכת היחסים בין שתי החברות. חשוב לי לציין כי אנו שמחים מאוד להיות כאן וכי אנו מחויבים לפתח את הקשר ולהרחיב את שיתוף פעולה בין C.H. Robinson לרות קרגו - למעשה, החלטת החיבור בין שתי החברות היא החלטה אסטרטגית עבור C.H. Robinson וזאת דוגמה לחשיבות שאנחנו רואים בשוק הישראלי״.
- איך התמודדתם עם המשבר העולמי בשרשרת האספקה?
איבו אריס: ״מגפת הקורונה שיבשה את הפעילות של שרשראות האספקה בעולם כולו וככל הנראה היא תמשיך לעצב מחדש את עתידנו. חבילת השירותים הגלובלית של C.H. Robinson לא רק מאפשרת לנו לספק אופטימיזציה ותפיסה אסטרטגית איך צריכה להיות מעוצבת שרשרת האספקה וכלל אמצעי התחבורה, אלא יש לנו גם ראייה ברורה וייחודית באשר לסביבות המשתנות במהירות, לצד יכולות רבות לסייע ללקוחותינו להסתגל במהירות למציאות חדשה. היכולת שלנו להציע תצוגה גלובלית רב-ממדית, יחד עם טכנולוגיה מובילה לטיוב החיזוי וייעול השרשרת הייתה המפתח למתן פתרונות אופטימליים מול התנודתיות שקיימת בשווקים״.
- המחירים עולים, אבל זמן האספקה ארוך יותר ולפעמים השירות פחות טוב. הלקוח למעשה משלם יותר ומקבל פחות. יש כאן פרדוקס, לא?
איבו אריס: ״זה נכון, אבל זה המצב שאנחנו נמצאים בו היום והתפקיד שלנו הוא לתאם ציפיות עם הלקוחות ולהסביר את המציאות כפי שקיימת היום. אנחנו צריכים לשקף את המציאות ללקוחות כספק לוגיסטי ולהסביר היכן העומס ולתת להם פתרון בר-קיימא שיש לקחת בחשבון. זה אחד היתרונות בעבודה עם C.H. Robinson. עם חבילת השירותים, הטכנולוגיה והמידע הגלובלית שלנו, אנו מסוגלים לעזור ללקוחותינו לנווט טוב יותר מול התנודתיות והפרעות בשווקים ולעזור להם למצוא הזדמנויות לאופטימיזציה, יעילות, חיסכון, והפחתת סיכונים בכל מקום אפשרי״.
רמי מרום: ״אנו יושבים עם הלקוחות שלנו ומבצעים איתם ניהול סיכונים רצוף, מציעים להם מספר פתרונות ויחד איתם, בוחרים את הפתרון האופטימלי והטוב ביותר בהתאם למצב השוק. זה מה שאנחנו עושים ביום-יום, כולל תפירת פתרונות ייחודיים ומאתגרים שכאמור, יספקו ללקוח את המענה האופטימלי״.
- מהו הערך המוסף שהחיבור בין C.H. Robinson לרות קרגו מביא לשוק הישראלי?
איבו אריס: ״אני חושב שהמרכיב הטכנולוגי בהחלט מבדיל אותנו משאר חברות הלוגיסטיקה והשילוח הבינלאומי. אנחנו משקיעים הרבה בפיתוח טכנולוגי וזה בהחלט יתרון. בנוסף, אנחנו חברה שמאוד אוהבת לעבוד עם אנשים אחרים ורואה במרכיב האנושי את אחד המרכיבים החשובים ביותר ביחסים שלנו עם הלקוח. אנשים שאתה יכול לסמוך עליהם - זו התרבות הארגונית של החברה שלנו. אנחנו חברה גדולה וגלובלית ואנחנו ממשיכים לצמוח, אבל הגורם החשוב ביותר והמיקוד שלנו הוא הלקוחות שלנו. אני ב- C.H. Robinson כבר תשע שנים וזה הדבר שאני הכי אוהב בחברה - החיבור עם הלקוחות ומתן תשובות ופתרונות, במיוחד כשיש אתגרים״.
יוהנס מיקולה (Johannes Mikula): ״חברת C.H. Robinson היא חברה אמריקאית מבוססת עם מומחיות עמוקה בעולמות שרשרת האספקה והלוגיסטיקה. אזורים כמו אירופה וישראל בתוכה, ואסיה נהנים מאוד מהתמיכה החזקה שיש לנו מהפעילות שלנו בארה״ב מכיוון שיש חברות רבות הפועלות מחוץ לארצות הברית ועדיין מטה החברה נמצא בארה״ב. אין לי ספק ששיתוף הפעולה של C.H. Robinson עם רות קרגו יסייע להרבה חברות ישראליות בפעילות בארה״ב - באמצעות הפלטפורמה היבשתית של C.H. Robinson ובכל העולם. בנוסף, ל-C.H. Robinson ורות קרגו יש מחויבות אמיתית לסייע לכל לקוחותיה בישראל בהובלת מטענים מכל רחבי העולם ברחבי הרשת שלנו באמצעות חוזים בינלאומיים שיש לנו עם חברות ספנות ותעופה. אני מאמין שגישה לנפח הובלה זמין תהיה גורם מפתח עבור כל בעל מטען״.
רמי מרום: ״אני מאוד מאמין בפיתוח קשרים עסקיים ארוכי טווח המבוססים על אמון והיכרות עם הלקוח. רות קרגו הוקמה בשנת 1986 על ידי אלי יחזקאל, כממשיכת דרכה של חברת דוד יחזקאל ובניו שהוקמה בשנת 1951, ויש לחברה לקוחות שעובדים איתה בשיתוף פעולה מלא מזה עשרות שנים. אנחנו עוזרים ללקוחותינו לצמוח ומספקים להם ערכים מוספים, כולל יתרונות על פני מתחריהם. חברות שרוצות לצמוח ולהתרחב צריכות להסתכל אל מעבר לגבולות ישראל ואנו נמצאים במקום שיסייע להן במשימה זו״.
ורד פרס: ״זה מה שהלקוחות שלנו מבקשים מאיתנו בסופו של דבר - שייתנו להם מענה. אנחנו נהיה שם בשבילם, עם הטכנולוגיה והמומחיות שלנו, כשתהיה בעיה, ונוכל לפתור אותה עבורם במהירות תוך שימוש בידע והמומחיות של רות קרגו ו- C.H. Robinson״.
הראיון המלא מופיע בגיליון אוגוסט של מגזין PORT2PORT בלינק זה.