דואר ישראל: רווח נקי של 17 מיליון שקל ברבעון הראשון

זאת לעומת הפסד של כ-3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. נרשמה עלייה של 32% בהכנסות מחבילות ומשלוחים מחו"ל


10:23 ,01.06.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

דירקטוריון חברת דואר ישראל אישר השבוע את הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של 2016. מהדו"חות עולה כי הכנסות החברה ירדו בכ-1% והסתכמו בכ-461 מיליון ש"ח לעומת כ- 467 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, כאשר עלות המכירות ירדה בכ-5% והסתכמה בכ-413 מיליון ש"ח לעומת כ-433 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. 

 

הרווח הגולמי של החברה עלה בכ-40% והסתכם בכ-48 מיליון ש"ח לעומת כ-34 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח התפעולי, בנטרול הוצאות חד פעמיות על פרישת עובדים שממומנות על ידי משרד האוצר בשנת 2015, זינק פי שלושה ועומד על כ-27 מיליון ש"ח לעומת כ- 9 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. ה- EBIDTA (בניכוי הוצאות פרישה משנת 2015 והכנסות חד פעמיות) ברבעון הנוכחי עמד על כ-51 מיליון ש"ח (11% מההכנסות) לעומת כ-32 מיליון ₪ (7% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי של החברה ברבעון הראשון הסתכם בכ-17 מיליון ש"ח לעומת הפסד של כ-3 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד (בנטרול הוצאות חד פעמיות על פרישת עובדים בשנת 2015). 

 

עוד עולה מהדו"חות כי מגמת הירידה בהכנסות משירותי הדואר המסורתיים נמשכת, וברבעון החולף פחתו ההכנסות בתחום זה בכ-6% (בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד). מאידך, ובהתאם לתחזיות, נמשכת הצמיחה בהכנסות מחבילות ומשלוחים מחו"ל, וברבעון הנוכחי חלה עלייה של 32% בהכנסות  מתחום זה (לעומת הרבעון המקביל). מגמה זו צפויה להימשך גם בשנים הקרובות וכתוצאה מכך מיושמים שינויים תפעוליים בחברה ובהתאמתה לסוגי המשלוחים. במסגרת זו, יוקם לקראת סוף שנה זו, בית מיון ייעודי לחבילות, נפתחו 270 מרכזים ייעודיים למסירת חבילות ודוורי החברה צוידו באמצעים אשר מסייעים להם לחלק את הדואר במהירות ויעילות כגון קטנועים ואופניים חשמליים. 

 

חזי צאיג, יו"ר דירקטוריון חברת דואר ישראל: "גם ברבעון הנוכחי נמשכת המגמה החיובית בתוצאות העסקיות של החברה. אין ספק כי תכנית ההבראה מצליחה, החברה רווחית ומשפרת את השירות ללקוחותיה.  אני מאמין כי לחברה יש עוד פוטנציאל רב, והיא תמשיך להשקיע במנועי הצמיחה בסחר המקוון ובנק הדואר, תשפר את השירות ואף תרחיב את פעילותה לתחומים נוספים".

 

דני גולדשטיין, מנכ"ל חברת דואר ישראל: "התוצאות העסקיות של החברה ברבעון הנוכחי משקפות מאמץ רב של הנהלת החברה מחד להקטין את ההוצאות, ומאידך להשקיע משאבים רבים בשדרוג המערכות והתאמתן לסביבה העסקית הנוכחית של החברה. אנחנו בתנופה של שיפור השירות, והצלחנו להקטין משמעותית את משך זמן ההמתנה ביחידות הדואר, את משך ההמתנה במוקד הטלפוני 171 ולקצר את משך העברת הדואר. בחודשים הקרובים נמשיך בשיפור בכל התחומים תוך שימוש בכלים חדשניים".