בג"ץ דחה את עתירת איגוד לשכות המסחר נגד שירותי עמילות המכס של דואר ישראל

נציג איגוד לשכות המסחר משך את העתירה שעסקה בעמלה שחברת דואר ישראל גובה בגין העברת חבילות לשחרור באמצעות עמיל מכס אחר. עו"ד גרוסמן: נשוב ונפנה לממונה על ההגבלים העסקיים


00:00 ,09.11.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

נציג איגוד לשכות המסחר משך את העתירה שעסקה בעמלה שחברת דואר ישראל גובה בגין העברת חבילות לשחרור באמצעות עמיל מכס אחר. עו"ד גרוסמן: נשוב ונפנה לממונה על ההגבלים העסקיים
 
בג"ץ דחה את עתירת איגוד לשכות המסחר נגד מתן שירותי עמילות המכס של חברת דואר ישראל ונגד העמלה שחברת דואר ישראל גובה בגין העברת חבילות לשחרור באמצעות עמיל מכס אחר.
 
בהמלצת שופטות בג"ץ בייניש, חיות וארבל, משך נציג איגוד לשכות המסחר את העתירה וחויב בתשלום הוצאות בסך 10,000 שקל לחברת דואר ישראל ו-10,000 שקל נוספים למשרד התקשורת.
 
במסגרת הדיון בעתירה, הונחו בפני בג"ץ חוות דעת של משרד התקשורת ושל הממונה על ההגבלים העסקיים אשר בדקו את טענות העותרים והגיעו למסקנה שאין בהן כל ממש. עוד נקבע בחוות הדעת המקצועיות כי כניסתה של חברת דואר ישראל כשחקן נוסף בשוק שירותי עמילות המכס יש בה כדי לתרום להגברת התחרות ולהעלאת התועלת של הלקוחות בשוק זה.
 
חוות הדעת לא מצאו פסול בעמלות אותן גובה חברת דואר ישראל מלקוחות השירות ואף הודגש בהן כי עמלות אלה נמוכות משמעותית מהעמלות המקבילות הנהוגות כיום בשוק.
 
מנכ"ל חברת דואר ישראל, אבי הוכמן, מסר כי משיכת העתירה תאפשר כעת לחברת דואר ישראל להרחיב את השירות ולשפרו, ובאופן זה לספק ללקוחות שירות מלא של קבלת חבילות מחו"ל, לרבות שחרורן מהמכס. הוכמן הוסיף כי שירותי עמילות המכס משתלבים היטב באסטרטגיה העסקית של חברת דואר ישראל, המוכוונת להרחבת אחיזתה בשוק השירותים הלוגיסטיים, ובאופן זה לענות טוב יותר על צורכי לקוחותיה ולחסוך מהם טרחה, זמן וכסף.
 
נזכיר כי איגוד לשכות המסחר הגיש ביוני 2007 עתירה לבג"ץ כנגד חברת הדואר לפיה חברת הדואר מפעילה שירותי עמילות מכס בניגוד לחוק ומחסלת את התחרות על מתן שירותי עמילות מכס בקשר למשלוחי דואר בינלאומי מהיר.
 
עוד שמוליק גרוסמן, בא כוחו של איגוד לשכות המסחר, ציין בשיחה עם מערכת PORT2PORT כי איגוד לשכות המסחר מתכוון להמשיך ולהיאבק בשירות שמציעה חברת הדואר וכי בכוונת האיגוד לשוב ולפנות לממונה על ההגבלים העסקיים לשם בדיקת נושא כניסתה של חברת הדואר לשוק שירותי עמילות המכס.