אמיר שני לסגן נשיא יאט״א: אשרו דחייה של 4 חודשים בהסמכות DGR

זאת בהמשך לפניית יאט״א לסוכני מטען בישראל בטענה כי תעודות ההסמכה לשינוע מטענים מסוכנים באוויר שברשותם אינן קבילות, וכי עליהן להציג תעודות מתאימות עד 23 באוגוסט, או שהתעודות שלהם ייפסלו על ידי הארגון. אמיר שני: צפוי נזק של כ-10 מיליון דולר בחודש ליצואנים


11:14 ,14.08.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

ארגון התעופה הבינלאומי יאט״א, International Air Transport Association, פנה לאחרונה למספר רב של סוכני מטען בישראל ובמדינות נוספות בעולם בטענה כי תעודות ההסמכה לשינוע מטענים מסוכנים באוויר שברשותם אינן קבילות נוכח העובדה שגורמי ההדרכה אשר העבירו השתלמויות מרוכזות בנושא - בהם סוויספורט וממן - לא אושרו, לכאורה, כדין על ידי יאט״א.

 

ארגון התעופה יאט״א העמיד בפני קהיליית סוכני המטען אולטימטום לפיו עליהם להציג תעודות מתאימות - שתי הסמכות DGR (Dangerous Goods Regulation) עד לתאריך 23 באוגוסט 2024 - פחות מעשרה ימים מהיום.  

 

מתברר כי הארגון שינה את הדרישות ולמרות העובדה כי מדריכים מוסמכים ובעלי ותק מטעם יאט״א העבירו את ההדרכות המקצועיות, בתי הספר אינם מוכרים. נציין כי סוכני מטען רבים בישראל עבדו עם הרשיונות שקיבלו מגורמים אלה במשך למעלה מעשור, ועד כה הדבר לא גרם ליאט״א לפעול כפי שהיא פועלת כיום. 

 

בהיעדר יכולת לעמוד בדרישות הארגון עבור התאריך הקרוב פנה אמיר שני, יו״ר ארגון התאגידים, למינהל התעופה האזרחית בישראל, המהווה זרוע של ארגון התעופה האזרחית ICAO הפועלת בחסות האו״ם בבקשה כי יתערב וילחץ להעניק את האישורים הדרושים אולם הסתבר כי רת״א, מינהל התעופה הישראלי, אינו מוסמך לכך.

 

בלית ברירה פנה שני לסגן נשיא הארגון באירופה, מר רפאל שוורצמן, כדי לבקש דחייה במועד החלת הדרישה לתאריך שיאפשר לסוכני המכס להתארגן ולעמוד בדרישות החדשות - עד 31 בדצמבר 2023. 

 

בשיחה עם מערכת PORT2PORT אמר אמיר שני, יו״ר ארגון התאגידים, כי הנזק הצפוי להיגרם ליצואנים עקב ביטול תעודות ההסמכה של משלחים בינ״ל עבור מטעני חומ״ס נאמד בכ-10 מיליון דולר בחודש. מדובר בעובדים במחלקות היצוא אצל המשלחים השונים. אם רשיונם יבוטל הדבר יפגע בסוגי מטען שונים כגון תרופות, סמים, קוסמטיקה, כימיקלים, ואפילו חלקי חילוף לרכב כמו כריות אוויר ועוד״.