א.ד שירותי תעופה: ייצוא ייחודי לאוקראינה

טיסת צ׳רטר מיוחדת של חברת אוקראינה אינטרנשיונל PS2608 הגיעה הבוקר לנתב״ג בטיסה ישירה משנגחאי עם משלוחים של ציוד רפואי למשק הישראלי. אבל הכוכבת הגדולה היתה על המטוס בדרך לקייב - עששית האש הקדושה לנוצרים


11:55 ,19.04.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

טיסת צ׳רטר מיוחדת של חברת אוקראינה אינטרנשיונל PS2608 הגיעה הבוקר לנתב״ג בטיסה ישירה משנגחאי עם משלוחים של ציוד רפואי למשק הישראלי. המטוס נחת וומטענו נפרק במהירות שיא של שעתיים על ידי צוות של מסוף סוויספורט. חברת א.ד שירותי תעופה אשר טיפלה בטיסה ביקשה להודות לכל המעורבים בטיפול. 

 

אבל הכוכבת הגדולה של הטיסה היתה דווקא הנוסעת היחידה שיצאה בטיסה חזרה לאוקראינה - עששית שבת האור, הלא היא ״האש הקדושה״ אשר הגיעה לשדה עם קונסול אוקראינה, ונמסרה לצוות טיסה PS2612 שיצאה מתל אביב לקייב.

 

נעדכן כי טקס ״האש הקדושה״ מתקיים מדי שנה, ביום שבת שלפני חג הפסחא בקבר ישו שבכנסיית הקבר בירושלים. במהלך הטקס נדלקת בקפלת הקבר אש באופן ״ניסי״. טקס זה נחשב לחשוב ביותר בטקסי הכנסיות המזרחיות, ועיני חברי כנסיות אלה בעולם כולו נשואות לירושלים באותם רגעים. האש מועברת למאמינים, ורצים ממהרים עם האש למזבחות השונים בכנסיות שברחבי העיר. האש מועברת בתהלוכה לערים מרכזיות כגון בית לחם ונצרת ושם מקבלים אותה ראשי העדות המקומיים ברוב עם: בני העדות השונות, כולל קתולים ומוסלמים, משתתפים בחגיגה ואף לוקחים את האש הביתה. 

 

כאמור, האש הועברה הבוקר על ידי טיסת אוקראינה אינטרנשיונל לעיר קייב שם היא תלקח למזבח בחגיגות התחייה הנערכות הלילה בחצות.