DHL Global Forwarding מקווה ששוק ההובלה האווירית יחזור לצמוח במחצית השנייה של השנה למרות ההתחלה הקשה של 2023. תומאס מאק, ראש תחום הובלה אווירית עולמית, DHL Global Forwarding, אמר בראיון לעיתונות זרה כי נפחי המטען האווירי העולמי ירדו בכ-17% בארבעת החודשים הראשונים של השנה. יחד עם זאת, לדבריו, החברה צפתה את החזרה להובלה ימית עקב הנורמליזציה בהובלה הימית, הן מבחינת תעריפים והן מבחינת זמני המתנה.
מאק אמר כי במבט קדימה למחצית השנייה של השנה, הוא צופה שהביקוש יגדל בכ-3-4 אחוזים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. מאק הוסיף כי הוא מאמין כי תעריפי הקיבולת לטווח ארוך, בניגוד לשוק הספוט, הגיעו כעת לתחתית. ״אני מאמין במידה רבה שהתעריפים הגיעו לתחתית - זו הדעה האישית שלנו - וזה מבוסס על דיבור עם לקוחות, דיבור עם חברות תעופה, מאקרו כלכלה וכן הלאה.
כשנשאל כיצד הגיבה DHL Global Forwarding לירידה בשוק, אמר מאק שהחברה צמצמה ״באופן משמעותי״ את כמות הקיבולת ארוכת הטווח שיש לה בספריה. ״הורדנו את אחוז הנתח מהיכולת ארוכת הטווח שלנו להסתגל לסביבת השוק החדשה והתחלנו עם זה כבר בשנה שעברה בספטמבר. זה נותן אולי יתרון, למרות שאנחנו לא יודעים מה המתחרים שלנו עושים״.
במונחים של השקעות עתידיות, מר מאק אמר שהחברה תתמקד באנשים, בדיגיטל ובתשתיות.