מדד מנהלי הרכש: ירידה של 0.3% בינואר

זה החודש השני שהמדד נמצא במגמת התרחבות, אם כי מגמת ההתרחבות התמתנה. הרכיבים המרכזיים של המדד ירדו החודש אך הם עדיין גבוהים מ-50 נקודות


13:48 ,22.02.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש ירד בחודש ינואר ב-0.3 נקודות לרמה של 53.9  נקודות. זה החודש השני שהמדד נמצא במגמת התרחבות, אם כי מגמת ההתרחבות התמתנה. הרכיבים המרכזיים של המדד ירדו החודש אך הם עדיין גבוהים מ- 50 נקודות. רכיב התעסוקה שעלה החודש ב-3.2 נקודות, עבר להצביע על התרחבות לאחר חודשיים של התכווצות.

 

מדד מנהלי הרכש העולמי, שמפרסם בנק JPMorgan ,עלה בחודש ינואר לרמה של 49.1 נקודות מרמה של 7.48 נקודות. בארה״ב מדד ה-ISM ירד לרמה של 47.4 נקודות מ-48.4 נקודות. מדד מנהלי הרכש בגוש האירו עלה לרמה של 48.4 נקודות אך הוא מוסיף להצביע על התכווצות. מדד מנהלי הרכש בסין Caixin עלה לרמה של 49.2 נקודות מ-49 נקודות בחודש קודם, והוא נמצא כבר שישה חודשים רצופים מתחת לרמת ה-50 נקודות.

 

כלכלני בנק הפועלים: מגמת ההתרחבות בישראל מפתיעה במידה מסוימת לאור ההתכווצות בעולם, אך היא מקבלת תמיכה מנתוני הייצור התעשייתי לחודשים נובמבר ודצמבר, שמפרסמת הלמ״ס, שהצביעו אף הם על עלייה בייצור התעשייתי ובפדיון של הענף במחירים קבועים. מגזר התעשייה בישראל לא נפגע מהעלייה החדה במחירי האנרגיה, בדומה למקבילים לו בעולם, והביקושים המקומיים נותרו גבוהים. רכיב ההזמנות המקומיות מצביע על התרחבות מזה עשרה חודשים. בחודשיים האחרונים רכיב ההזמנות ליצוא גבוה מעט מ-50 נקודות, נתון שאולי מאותת על בלימת הירידה שנרשמת כעת ביצוא התעשייתי.