מדד מנהלי הרכש: המשק היצרני שב להתרחבות במאי

הערך שנמדד החודש עומד על 50.2% לעומת ערך של 48.9% שנמדד בחודש הקודם - עלייה של 1.3%. רכיב תפוקות הייצור עומד על 47.8% לעומת ערך של 51.6% שנמדד בחודש הקודם - ירידה נוספת של 3.8%


14:10 ,20.06.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

במדד מנהלי הרכש בישראל חל החודש שוב שינוי כיוון ולאחר חודש בלבד בהתכווצות שב המדד וחצה את קו 50% המפריד בין התרחבות להתכווצות ושב להתרחבות. הערך שנמדד החודש עומד על 50.2% לעומת ערך של 48.9% שנמדד בחודש הקודם - עלייה של 1.3%.

 

החודש רוב הרכיבים המרכזיים והחשובים של המדד נמצאים בהתכווצות מלבד רכיב הביקושים המקומיים שממשיך להימצא בהתרחבות. החודש רכיב מחירי חומרי הגלם ממשיך להימצא במגמת התרחבות. החודש ממשיכים רכיבי זמני האספקה להימצא במגמת ההתכווצות אם כי נצפתה בהם התמתנות בעוצמת המגמה. יש לציין כי הנתונים בישראל החודש אינם דומים לנתונים כפי שנצפים במדינות אחרות ובמיוחד בארה״ב ואנגליה שם המשקים נמצאים מזה כמה חודשים במגמת התכווצות

 

ברכיב תפוקות הייצור חל החודש שינוי כיוון ולאחר חמישה חודשים ברציפות במגמת התרחבות חצה רכיב זה את קו 50% המפריד בין התכווצות להתרחבות ועבר להתכווצות. הערך שנמדד החודש עומד על 47.8% לעומת ערך של 51.6% שנמדד בחודש הקודם - ירידה נוספת של 3.8%. המשיבים לסקר מייחסים את שינוי הכיוון ברכיב זה והמעבר להתרחבות לעונתיות ו למחסור בחומרי גלם.

 

ארגון מנהלי הרכש והלוגיסטיקה בישראל הוא ארגון מקצועי וולונטרי המאגד בתוכו כ- 600 חברים המשמשים בתפקידים בכירים בתחום ניהול הרכש והלוגיסטיקה בישראל. במסגרת מלוי תפקידם הם מאתרים מקורות אספקה ושירותים לפי צרכי הארגון אותו הם משרתים ושולטים על הביצועים והמחירים של אותם מקורות אספקה בצורה שתבטיח זרימה של טובין ושירותים. חברי הארגון מבצעים רכש בסכום כולל של כמה מאות מיליוני שקלים בשנה בישראל. הארגון חבר בפדרציה הבינלאומית של מנהלי רכש והספקה (IFPSM), האיגוד האירופאי לרכש ECPS וכן במועצה האירופית ללוגיסטיקה ELA.