פאנל קיימות בכנס PORT2PORT: קיימות זה ״מאסט טו האב״

ד״ר ערן סגל מחברת ADAMA: חברות מובילות רואות בקיימות כלי למצב עצמן בשוק. לאה בוגץ׳ גינוסר, מנכ״לית MSC: אחת הדרכים לצמצום פליטות פחמן היא להוריד את מהירות ההפלגה. לימור גיל שני, סמנכ״לית שיווק ב- DSV: יש לנו אחריות להציג ללקוחות פתרונות מעבר להזזת מטענים


14:04 ,28.06.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

פאנל הקיימות בכנס PORT2PORT עסק באחד הנושאים הרלוונטיים והחמים ביותר בשרשרת האספקה הלוגיסטית כאשר יותר ויותר חברות מקצות לנושא משאבים וכוח אדם על מנת לעמוד בתקנות רגולטוריות בנושא ועל מנת להבטיח כי הלקוחות ימשיכו לפעול מולן.

 

לאה בוגץ׳ גינוסר, מנכ״לית חברת MSC ישראל, ציינה כי החשיבות של הפחתת פליטות הפחמן בפעילות חברת ספנות כמו MSC ידועה וברורה לאורך כל השרשרת הניהולית של החברה. ״אחת הדרכים לצמצום פליטות פחמן היא להוריד את מהירות ההפלגה של האניות על מנת להפחית את הזיהום שלהן. לשם כך חברת MSC הצטיידה בשנתיים האחרות במספר רב של אניות על מנת שתוכל להפליג במהירות נמוכה יותר ועדיין להמשיך ולספק שירותי פקידה בימים קבועים בשבוע – קרי, להשתמש במספר רב יותר של אניות״.

 

לימור גיל שני, סמנכ״לית שיווק ומכירות בחברת DSV ישראל, ציינה כי "כחברת שילוח בינלאומית מהגדולות בעולם יש לנו אחריות להציג ללקוחות פתרונות מעבר להזזת מטענים מנקודה איי לנקודה בי. נשיא חברת DSV ידוע כאחד שהתחום יקר מאוד ללבו והוא מקדיש לכך זמן ומשאבים. חברת DSV מפרסמת כבר מספר שנים את דוח ה-ESG שלה ואנחנו כארגונים בעלי אחריות תאגידית נותנים לעובדים סביבת עבודה הולמת ומקפידים על קוד אתי מול הספקים שלנו. אנחנו עושים מגוון רחב של פעולות ואחד היעדים הבולטים שלנו הוא קיצוץ פליטות הפחמן שלנו ב-50% עד לשנת 2030 ויעד של אפס פליטות פחמן עד 2050. אנחנו רוכשים דלק ירוק מחברת הספנות ומחברת התעופה ואנחנו יכולים להשתמש בדלק הזה עבור לקוחות שבוחרים להשתמש בכך, והם אף מקבלים תעודות על השימוש בדלק ירוק – מסמך שיכול להיכנס לדוחות החברה ולשמש את הלקוח בדוח ה-ESG של החברה״.

 

ד״ר ערן סגל, מנהל תחום בטיחות, סביבה וקיימות גלובלית, בחברת ADAMA התייחס לנושא הפליטות המזהות של התעשייה והמגזר הלוגיסטי ואמר כי ההובלה בים, באוויר וביבשה, משחקת תפקיד חשוב ביעדים לצמצום הפליטה וכי קיימות מגוון פעולות בנושא קיימות לאורך שרשרת האספקה. לדבריו, קיימות מספר דרכים עיקריות שהן כימות הפליטות והצבת יעדי הפחתה ברורים לעתיד. לדבריו, ניתן כיום לקבל ׳הלוואות ירוקות׳ בריבית מופחתת אם הכספים מיועדים לשם השקעה בהטמעת יעדי אפס פליטה.

 

ד״ר סגל הוסיף כי ״קיימות היתה ׳נייס טו האב׳ - והיום חברות שרואות עצמן כמובילות בשוק הן רואות בקיימות כלי למצב את עצמן בשוק. זה כבר לא ׳נייס טו האב׳ אלא ׳מאסט טו האב׳, ויש לכך יתרונות כלכליים כאשר הלקוחות נהנים מהקרדיט של שימוש באנרגיות ירוקות״.