קרגו אמרפורד: נשים בחזית הלוגיסטיקה

החברה שומרת על יתרון נשי גם בתחום הלוגיסטיקה ומעסיקה עובדות במגוון תפקידים, החל ממנהלות תפעול, מלקטות ועד למלגזניות. רוזי נחום, מנהלת תפעול: ״שמחה להיות חלק מחברה חלוצה בתחום, שמציבה את הנשים בקדמת הבמה הלוגיסטית על שלל תפקידיה״


14:12 ,10.11.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

מאז שחברת קרגו אמרפורד נוסדה בשנת 1980 העובדות היו חלק מעמודי התווך של החברה. נשים היוו את הרוב בהנהלת החברה ובמגוון אגפיה בתחום השילוח ועמילות המכס, והחברה הצליחה לשמר את התרבות הארגונית המקדמת שיוויון והזדמנות שווה והצליחה לשמור על יתרון נשי גם בתחום הלוגיסטיקה, שנחשב, שלא בצדק יש אומרים, כתחום גברי יותר.

 

רוזי נחום, מנהלת תפעול, בקרגו אמרפורד כבר 20 שנה, מספרת כי היא מתקשה להבין מדוע נשים נמנעות מהתחום, שיש בו עניין רב ואתגרים מתחדשים. ״אני עובדת כבר 20 שנה בקרגו אמרפורד בתחום הלוגיסטי ברצפת המרלו״ג, ושמחה להיות חלק מחברה חלוצה בתחום, שמציבה את הנשים בקדמת הבמה הלוגיסטית על שלל תפקידיה. אני משוכנעת שנשמש דוגמה והשראה גם לחברות נוספות בתחום״.

 

נציין כי נשים בתחום הלוגיסטי הן לא דבר נדיר באירופה ובארה״ב, וניתן למצוא לא מעט נשים בתפקיד מלגזניות, מפעילות כלים כבדים ומנהלות תפעול, ובחברת קרגו אמרפורד הנשים העובדות בתפקידים אלו רואות עצמן כפורצות דרך עבור הנשים שיבואו אחריהן.

 

צפו בסרטון של קרגו אמרפורד על הנשים עובדות בחברה:

 

 

רוזי, מדוע לדעתך נשים רבות נמנעות לפתח קריירה בתחום?

 

רוזי נחום: ״ראשית, קיימות סטיגמות ישנות על העולם הזה, שכביכול דורש בעיקר עבודה פיזית מאתגרת. היום זה פשוט לא נכון. בנוסף, יש חשש כי סביבת העבודה במקומות מסוימים עלולה להיות לא נקייה או לא נעימה. אני שמחה לבשר כי במרלו״ג החדש שלנו קיימים  תנאי עבודה מצוינים, וזה מסייע לגייס נשים רבות לצוות שלי״.

 

כיצד הענף השתנה בשנים האחרונות?

 

רוזי נחום: ״אפשר לראות הרבה יותר טכנולוגיה מתקדמת שדורשת מהעובדים יכולות עבודה בסביבה טכנולוגית המשתנה ומתקדמת לעתים קרובות, זאת כדי לתמוך בצורך של הלקוחות לזמני תגובה מהירים הרבה יותר מבעבר. היכולות שלנו, הנשים, לבצע מספר משימות במקביל, ועדיין להיות מדויקות, היא יכולת מנצחת בעולם הלוגיסטי. העובדות מדברות בעד עצמן – מרבית הצוות הניהולי והתפעולי במרלו״ג שלנו הן נשים, והעבודה זורמת בצורה יעילה ומהירה״.

 

ירדן פלקר, מלגזנית, עובדת גם היא מספר שנים בחברת קרגו אמרפורד והתקדמה לתפקיד מלגזנית. לדבריה, כלי השינוע עליהם היא עובדת במרלו״ג הינם כלים מתקדמים מבחינה טכנולוגית, במיוחד מלגזת הצריח לגובה של 20 מטר, והפעלתם דורשת יכולות טכניות ולא דווקא כישורים פיזיים. היא מוסיפה כי קיימות סטיגמות רבות על עולם העבודה הלוגיסטי אולם המציאות רחוקה מסטיגמות אלו מרחק שנות אור.