מנכ״ל Freightos ירצה בכנס PORT2PORT

צבי שרייבר, מנכ״ל הסטארט-אפ הישראלי Freightos העוסקת בטכנולוגיות לשילוח מטענים, ייתן סקירה בכנס PORT2PORT על המטען הדיגיטלי לאורך השרשרת הגלובלית. קבלו כמה עובדות מעניינות


14:29 ,15.05.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

צבי שרייבר הוא מנכ״ל חברת הסטארט-אפ הישראלית Freightos, העוסקת בטכנולוגיות לשילוח מטענים אשר נוסדה בשנת 2012. החברה גייסה עד כה למעלה מ-50 מיליון דולר והיא מעסיקה כ-150 עובדים במשרדים בכל רחבי העולם.

 

החברה השיקה ביולי 2016 את Freightos Marketplace - פלטפורמה המחברת בין ספקי שירותים בתחום התובלה האווירית והימית לבין משלחים ומציעה תמחור מיידי של שילוח מטענים עבור חברות שילוח מכל העולם.  

 

בוובינר שהעביר שרייבר לאחרונה הוא חושף כי במחקר שחברת Freightos ביצעה וכלל את השתתפותם של 80 מנהלים בכירים בחברות עולמיות שמחזור ההכנסות שלהן עולה על 500 מיליון דולר בשנה התגלה כי למרות שבתחילת השנה נחתמים מכרזים בהם נקבעים מחירי הובלה קבועים 20% מהמנהלים ציינו כי המחירים לא נותרו קבועים וכי התווספו אליהם עלויות נוספות.

 

לדברי שרייבר, המחקר מגלה כי למרות שהמכרזים נסגרים מראש, ולעיתים במחירים טובים, כאשר ישנה מצוקת תפוסה על האנייה, חברת הספנות תעדיף להעלות על האנייה מטען שנמכר במחיר ״ספוט״ גבוה, ולא את המטען עבורו קיים מחיר מוסכם שהוא נמוך בהרבה. ״זוהי בעיה מרכזית של התעשייה״, ציין שרייבר.

 

כמו כן ציין שרייבר כי 60% מהמשתתפים בסקר ציינו שעליהם לשלם תוספת דלק למחיר שסוכם ומספר דומה מקרב המשתתפים ציין כי היה לו ידוע מראש שהמחירים לא יישארו קבועים ויעלו בעונת השיא.

 

על פי אותו סקר, המנהלים שהשתתפו בסקר טענו כי 66% מהמטענים לא הגיעו בזמן המתוכנן ליעדם, דבר שאילץ את החברה לייצר מלאי נוסף וגרר עלויות נוספות במחיר יקר.

 

רוצים לשמוע את ההרצאה של צבי שרייבר בכנס PORT2PORT? לחצו על הלינק להרשמה.