נתב״ג: משלוח ראשון של חיסונים לקורונה הגיע על מטוס DHL

החיסונים שונעו לישראל באריזות עם בקרת טמפרטורה עצמית בעזרת קרח יבש ורכיבי ניטור טמפרטורה ומיד עם נחיתתם הועלו על משאית והועברו במהירות למרכז ההפצה ס.ל.א. ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות הגיעו לנתב״ג לרגל הגעת החיסונים


13:20 ,09.12.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין הגיעו הבוקר לנתב״ג לקבל את פניו של מטוס חברת DHL אקספרס ועליו משלוח יקר ערך – חיסונים נגד נגיף הקורונה שייצרה חברת פייזר האמריקאית.

 

בנתב״ג הכינו למטוס, שהמריא מ״האב״ חברת DHL מבריסל רחבת חנייה מבודדת שתאפשר את פריקתו במהירות. המטען שוחרר על ידי צוותי חברת DHL בעודו באוויר, הועמס מהמטוס ישר למשאית שיצאה במהירות אל עבר מרכז ההפצה ס.ל.א.

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו אשר הגיע לשדה התעופה הודיע ״אני הראשון שאתחסן במדינת ישראל״.

 

נציין כי חיסוני חברת פייזר צריכים להיות בקירור משמעותי של מינוס 70 מעלות צלזיוס לאורך כל שרשרת האספקה, והם שונעו לישראל באריזות עם בקרת טמפרטורה עצמית בעזרת קרח יבש ורכיבי ניטור טמפרטורה. מדובר במבצע לוגיסטי מורכב שיצא לדרך לאחר חמישה חודשי היערכות, ועל פי הצפי חברת DHL צפויה להמשיך ולהוביל חלק ניכר מהחיסונים שיגיעו לישראל.

 

למערכת PORT2PORT נודע כי לחברת DHL הסכמים חתומים עם כל חברות החיסונים הקיימות לטובת הפצת חיסוני הקורונה לרחבי העולם. בנוסף, החברה הקימה צוות ייעודי מיוחד, חוצה חטיבות, אשר עובד על יצירת פתרונות, ניתוחים, הבנת אתגרי שרשרת האספקה והכמויות החזויות להפצת חיסון הקורונה מאז מרץ השנה, ובשלושת החודשים האחרונים עסקו בייצור פתרונות ב-150 שדות תעופה שונים בעולם, ב-220 מדינות על מנת להוציא לפועל את המבצע הגלובלי הזה.

 

שר הבריאות יולי אדלשטיין שהגיע אף הוא לנתב״ג ציין כי ״עבורנו המבצע הזה רק מתחיל עם כל ההיערכות הלוגיסטית מול קופות החולים כדי שכולם יוכלו לקבל את החיסונים״.