נפטר שמואל שלזינגר, מייסד קבוצת אשדוד בונדד

שמואל שלזינגר הגיע לישראל כפליט שואה בן 10 בשנת 1948 והקים מחסן מטענים בעורף נמל אשדוד בשנת 1971 שלימים התפתח לקבוצת אשדוד בונדד, שמנוהלת כיום על ידי בנו, רועי שלזינגר. לאורך חייו היה בקשר הדוק עם אישי ציבור, לקוחות וספקים ולכתו מציין סיומה של תקופה


14:26 ,24.07.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

שמואל שלזינגר, מייסד ויו״ר קבוצת אשדוד בונדד, הלך היום לעולמו.

 

שלזינגר, דמות מפתח מוכרת על ידי רבים בענף הלוגיסטיקה, נולד בשנת 1938 ביוגוסלביה (היום קרואטיה) בזמן מלחמת העולם השניה. משפחתו נאלצה לברוח ולהסתתר כדי להינצל מהצורר הנאצי, אך בזכות גורמים רבים הצליחו להינצל מהתופת ובשנת 1948 עלו שמואל ומשפחתו לישראל. 

 

״הגענו למחנה עולים בעתלית, ארץ בראשית בלי כלום. נאלצנו להתחיל לבנות ולהפריח את השממה שהייתה בארץ ישראל. התחנכתי וגדלתי בקיבוץ מזרע, שרתתי בצבא בכל מיני תפקידים בינלאומיים ושם גם רכשתי את הידע והנסיון שהביא אותי להמשיך ולהקים את מפעל חיי "אשדוד בונדד", סיפר שמואל באחד מהראיונות שקיים.

 

שמואל שלזינגר, אשר הגיע לישראל כפליט שואה בן 10 בשנת 1948, הקים מחסן מטענים בעורף נמל אשדוד בשנת 1971 שלימים התפתח לקבוצת אשדוד בונדד.

 

נציין כי שלזינגר היה ידוע בנדיבותו הרבה, בתרומתו למען הקהילה ובעשייה ציבורית רחבה. שלזינגר אף שימש לאורך הקריירה שלו גם כקונסול כבוד של קרואטיה בישראל ופעל להרחבת שיתוף הפעולה בין המדינות. לאורך חייו היה בקשר הדוק עם אישי ציבור, לקוחות וספקים ולכתו מציין סיומה של תקופה. הקבוצה, אשר נבנתה בעשר אצבעותיו של שמואל שלזינגר, מנוהלת כיום על ידי בנו רועי שלזינגר.

 

באירוע לציון 40 שנים לפעילות אשדוד בונדד סיפר בהתרגשות כיצד נלקח ממיטתו על ידי קלגסי הגסטפו בהיותו בן 4 בלבד, אך בנחישות ואמונה עצמית עלה לישראל והקים מפעל חיים.

 

״זכיתי״, אמר באותו אירוע. ״עברתי תלאות רבות והגעתי לארץ בתולה - חלום של אלפיים שנה וזכיתי לקחת חלק בבנייתה. והכל בחייו של אדם אחד״.

 

הלווייתו של שמואל שלזינגר תתקיים מחר בשעה 18:30 בבית העלמין סביון. השבעה תתקיים ברחוב הגבעה 13, סביון. יהא זכרו ברוך.