חיבור מהיר

אלקטרה מוצרי צריכה ביצעה שינויים בשרשרת האספקה ללקוח והצליחה לשנות את השוק בארץ מקצה לקצה. כעת יש לה יתרון תחרותי מובהק על פני המתחרות עם שיא בהיקף מכירות


13:16 ,26.04.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

לפני כשנה וחצי התקיימה ישיבת הנהלת חשובה בחטיבת הקמעונאות של אלקטרה מוצרי צריכה ובה התקבלה ההחלטה להיכנס לתחום היבוא של מוצרי חשמל עם המותגים הפרטיים אלקטרה ואלקו. ההחלטה השנייה שהתקבלה היתה שהבידול של החברה הן כיבואנית והן כרשת קמעונאות תהיה הבטחה ללקוח שבמידה והוא ירכוש מוצר בקו לבן, מוצרים קטנים או מוצרי טכנולוגיה וסלולר - המוצר יגיע אליו הביתה עוד באותו היום או ביום למחרת (בהנחה שהוא ביצע את ההזמנה עד 12:00 ובאזור ב״ש - קריות).

 

צריך להבין כי מדובר במהלך שהוא בבחינת game changer בתחום קמעונאות החשמל שכן עד לאותה החלטה זמני האספקה של מוצרי החשמל הלבנים נעו בין 3-10 ימים (לרוב 7 ימים) מהרגע שהלקוח ביצע את ההזמנה. תהליך האספקה המוכר והסזיפי כלל העברה של  ההזמנה ליבואן, היבואן משדר לחברת הלוגיסטיקה, ההזמנה היתה חוזרת ללקוח לתיאום המשלוח. לאחר קבלת המוצר הלקוח היה מתקשר ליבואן ומתאם מולו ביקור טכנאי להתקנה והפעלה ראשונה של המוצר.

 

במרץ 2020, רגע לפני פרוץ מגפת הקורונה, בחנה החברה את ההבטחה הצרכנית ומצאה כי נרשם גידול של 60% במכירות של מוצרי חשמל מבית אלקטרה ואלקו אשר עבורם הובטח ללקוח כי ניתן יהיה לספק אותם עוד באותו היום. כלומר, אם לקוח היה מעוניין לרכוש מקרר מבין מגוון רחב של מקררים, סיכוי למעלה מסביר שהוא יבחר את המקרר של אלקטרה שמצוין לגביו כי מועד האספקה הוא מיידי.

 

ככל שהקורונה נכנסה לחיינו היא השפיעה באופן מהותי על הרגלי החיים והצריכה שלנו והניעה אותנו לעבור ולרכוש מוצרים אונליין. בחטיבת קמעונאות החשמל הבינו שהם חייבים לפעול באופן מיידי על מנת לתת מענה מיידי לביקושים שהתחילו להתעורר בתחום רכישת אונליין של מוצרי חשמל.

 

על מנת לייצר יתרון תחרותי על פני מתחרותיה בענף החליטה חטיבת הקמעונאות לבצע את כל ההתאמות הנדרשות בשרשרת האספקה ללקוח כך שהיא תוכל לעמוד בהבטחה הצרכנית על כלל מוצרי החשמל שהיא משווקת ולא רק על מוצרי אלקטרה ואלקו. על הנושא הופקד עומר וייסברג, מנהל יבוא לוגיסטיקה ושירות בחטיבת קמעונאות החשמל של אלקטרה מוצרי צריכה.

 

 

לקריאת הראיון המלא במגזין PORT2PORT הדיגיטלי לחצו כאן.