חברת UPS תשתף פעולה עם רחפני Matternet להובלות תרופות

חברות UPS ו-Matternet יתפעלו טיסות יומיות שגרתיות במהלכן יועברו דוגמיות של תרופות במהירות וביעילות הודות לשימוש ברחפנים בלתי מאויישים. חברת Matternet ביצעה למעלה מ-1700 טיסות רחפנים בשוויץ


14:17 ,31.03.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת UPS תשתמש ברחפנים של סטארט-אפ Matternet לטובת הובלת דוגמיות של תרופות בבית חולים בצפון קרוליינה.

 

הודות לאישור של רשויות התעופה הפדרליות בארה״ב, ה-FAA, כמו גם רשות התחבורה של צפון קרוליינה, חברות UPS ו-Matternet יתפעלו טיסות יומיות שגרתיות במהלכן יועברו דוגמיות של תרופות. נציין כי בית החולים המשתתף בפרויקט – WakeMed, קיבל בעבר את התרופות הללו דרך משלוחים שהגיעו ברכב והיו נתונים לעיכובים בשל פקקים בדרך.

 

השת״פ, שנמצא בתחילת דרכו, יבחן את מסלול הרחפנים שיפעלו, ינתח את הנתונים ולאחר מכן ינסה לקבוע כיצד ניתן יהיה להרחיב את השימוש ברחפנים ולשפר את המשלוחים לבתי חולים נוספים.

 

באלה גאנש, סגן נשיא לטכנולוגיה מתקדמת ב-UPS, ציין כי ״אנו מאמינים כי מערכות אוויריות בלתי מאוישות יכולות לשרת טוב יותר את צורכי הלקוחות ולספק הזדמנויות לשיפורים ברשת שיניבו יעילות ויעזרו לנו להרחיב את העסק שלנו״.

 

השת״פ בין שתי החברות מגיע לאחר שבשנת 2018 גייסה מאטרנט 16 מיליון דולר מחברות כמו בואינג. נזכיר כי Matternet החלה לבדוק את מערכת הרחפנים הראשונה שלה בציריך, שוויץ לשם העברת דגימות דם למעבדות. מאז הרחיבה Matternet את  פעילותה בשוויץ, ביצעה יותר מ-1,700 טיסות מעל אזורי אוכלוסייה צפופים וביצעה למעלה מ-850 משלוחים של דגימות של חולים.

 

״יחד עם חברת UPS אנו שואפים לשנות את הסטטוס קוו עבור לוגיסטיקה לפי דרישה עבור מערכות הבריאות בארה״ב באמצעות רשתות שילוח של רחפנים״, אמר מנכ״ל Matternet, אנדריאס רפטופולוס, ״הטכנולוגיה שלנו מאפשרת למערכות בתי החולים להעביר פריטים רפואיים ברמה חסרת תקדים של מהירות וחיזוי, וכתוצאה מכך לשיפור רמת הטיפול בחולה ולחיסכון תפעולי״.