המדינה חייבת לדאוג לתחרות הוגנת בנמלים

מנכ"ל בפועל של נמל אשדוד יצחק בלומנטל התייחס במסגרת כנס "PORT2PORT" לתחרות עם הנמלים הפרטיים וכן לשינויים האסטרטגים שעוברים על נמלים בעולם


13:41 ,08.06.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

נמלי ישראל נמצאים בנקודת פתיחה של מו"מ עם משרד האוצר ומשרד התחבורה, במטרה להסדיר את המחלוקות שיאפשרו את תחרות הוגנת עם הנמלים החדשים". כך אמר אתמול מנכ"ל בפועל של נמל אשדוד יצחק בלומנטל, שהשתתף בפנל היחסים בין הספק ללקוח במציאות הלוגיסטית בישראל במסגרת כנס "PORt2PORT".

 

עוד אמר בלומנטל שישראל ניצבת ערב מהפכה טכנולוגית בתחום הנמלים, היום מה שעשרה עובדים, יבצעו בעתיד רק שלושה עובדים וכבר יש בעולם נמלים אוטומטיים וחצי אוטומטיים. אנחנו צריכים למצוא פתרונות ולהתאים את עצמנו לטכנולוגיה המתקדמת. אנחנו נמצאים כבר עכשיו בתחרות אגרסיבית ובעתיד תהיה תחרות בין גוף פרטי לגוף ממשלתי, שתהיה חייבת להיות מוסדרת על ידי הרגולוציה, גם מבחינת מבנה השכר וגם מבחינת ההצטיידות. הנמל עובר תהליכים מכרזיים ארוכים מאוד, שגוף פרטי לא מחוייב להם".

 

בלומנטל הציג את הישגי נמל אשדוד בשנת 2014 והתייחס גם לעיצומי העובדים: "למרות מבצע 'צוק איתן', בואו לא נתעלם מהעובדות - במספרים השתפרנו. נמל אשדוד הופצץ כמעט חודשיים, אבל המשיך לעבוד וסיימנו את 2015 עם שינוע 1.25 מיליון TEU. דעו לכם שהנמל מגלה אפס סובלנות לשביתות ולעיצומים, ואני חייב לציין לזכות העובדים, שהם מבינים שהם בעולם תחרותי והם פתוחים לשיח".

 

בלומנטל הביע את בטחונו כי המדינה תדאג לקיום תחרות הוגנת בין הנמלים החדשים לנמלים הקיימים.