דירקטוריון חברת דואר ישראל אישר ביום חמישי את הדו״חות הכספיים של החברה לשנת 2019. תוצאות החברה מצביעות על המשך צמיחה בתחום הסחר המקוון, אשר מפצה על הירידה המתמשכת בהכנסות מתחום הדואר המסורתי, כחלק ממגמה כלל עולמית. החברה מדווחת על גידול משמעותי בהכנסות מסחר מול שנה קודמת, וכן על גידול ברווח הנקי וב-EBITDA, הנובעים ממהלכי התייעלות בתחומי ליבת פעילות החברה ובתחום הנדל"ן.
חזי צאיג, יו״ר דירקטוריון דואר ישראל, מסר: ״בשנת 2019 יצאנו לדרך עם מבנה ארגוני חדש התומך בפעילות העסקית של החברה תוך דגש על תחומי הסחר, הפיננסיים והקמעונאות. בנינו שדרה ניהולית והמשכנו בתהליכי התייעלות להבטחת עתיד החברה ועובדיה. בשנה זו פיתחנו יכולות בתחומי הסחר והיצוא, והמשכנו במהלכים לשיפור השירות, לרבות פתיחת עשרות מרכזי מסירת חבילות נוספים מחוץ לדואר והמשך השקעות בטכנולוגיות ובשירותים״.
דני גולדשטיין, מנכ״ל דואר ישראל, ציין ״בשנת 2019 השלמנו את תוכנית ההבראה הארבע שנתית בהצלחה יתרה, הטמענו את המבנה הארגוני החדש של החברה, העמקנו את קשרינו עם ענקיות הסחר הבינלאומיות, והתמקדנו במנועי הצמיחה העתידיים – תחום הסחר, מערך הריטייל ובנק הדואר. במהלך 2019 השלמנו את העברת המערך התפעולי ובתי המיון (חבילות ומכתבים) לקריה הדוארית במודיעין״.
גולדשטיין הוסיף וציין כי ״המשק כולו נכנס לתקופה מאתגרת עקב המשבר הכלל עולמי שצפוי לנו בעקבות נגיף הקורונה, אך זוהי גם הזדמנות עבורנו לצמיחה בתחום השליחים. אנו נערכים להעמקת פעילותנו גם בתחום הפנים ארצי ומזהים הזדמנויות נוספות בתחומי הפיננסים והבנקאות. נכון למועד זה השפעות הקורונה על החברה מתבטאות כמו ביתר הגופים במשק בשחיקה בהשקעות בשוק ההון, וירידה בהכנסות, בעיקר אלה הנובעות מהסחר הבינלאומי הנכנס והיוצא. הנהלת החברה נקטה בפעולות להפחתת הוצאותיה, על מנת להתמודד עם הירידה בהכנסות והיא ממשיכה לעקוב באופן שוטף אחר התפתחויות בארץ ובעולם ובוחנת את ההשלכות על מצבה הכספי ותוצאות פעולותיה״.
סך ההכנסות של דואר ישראל עמד בשנת 2019 על כ-1.82מיליארד שקל, לעומת כ-1.84 מיליארד שקל בשנת 2018. הרווח הנקי של דואר ישראל בשנת 2019 עמד על 29 מיליון שקל, לעומת 17.5 מיליון שקל בשנת 2018. עיקר הגידול ברווח הנקי נבע ממכירת בניין משרדי החברה ברחוב ההגנה בתל אביב. הרווח התפעולי עמד בשנת 2019 על כ-46 מיליון שקל, לעומת כ-47.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הEBITDA צמח בשנת 2019 ועמד על 194 מיליון שקל מול 164 מיליון שקל בשנת 2018. שיעור ה-EBITDA מההכנסות עמד על 10.6% לעומת 8.9% ב-2018, בין היתר בשל יישום IFRS16.