חברת דואר ישראל, אשר צפויה לחנוך בשבועות הקרובים את בית המיון המקוון במודיעין, רכשה מחברת 'מלם מערכות' פתרון מחשוב היקפי, לסריקה וקריאת מיליוני הפריטים שיעברו בבית המיון המקוון, תוך ניטור קפדני ומהיר של החבילות מהגעתן לארץ ועד מסירתן ללקוח. הפתרון יאפשר קיצור משמעותי של משך זמן הגעת הפריט לנמען ל-48 שעות מרגע נחיתת החבילה בישראל ועד מסירתו ליחידת הדואר הקרובה לבית הלקוח. מלם, אשר זכתה במכרז, בשיתוף עם חברת TIS מערכות שהינה חברה בינלאומית מובילה המתמחה בפענוח וטיפול במידע דיגיטלי, תפתח את המערכת ותתמוך בה למשך חמש שנים בהיקף כולל של כ-9 מיליון שקל.
מנכ"ל חברת דואר ישראל דני גולדשטיין אמר היום "בית המיון המקוון יוביל אותנו לפתחו של עידן חדש שיאפשר לנו לקצר את זמן מסירת החבילות בצורה משמעותית, תוך מיון וניטור של הפריטים משלב נחיתתם בארץ ועד מסירתם ללקוחות. בשנים האחרונות צמח קצב הזמנת החבילות מחו"ל בכ-30% מדי שנה, כאשר בשנת 2016 הוזמנו מחו"ל כ-52 מיליון חבילות. הפתרון של מלם מערכות יספק One Stop Shop למיון כל החבילות שינחתו מחו"ל במקום אחד, תוך טיפול יעיל ומהיר בפרטי דואר אלו. בית המיון המקוון במודיעין אשר ישתרע על פני כ-20 דונם, הוא אחד המרכזים המתקדמים ביותר בעולם, שערוך לטפל לטיפול באלפי פריטים בשעה ועד 100 מיליון פריטים בשנה. הוא יחליף מספר בתי מיון ברחבי הארץ ואת שיטת המיון הנוכחית המתבצעת ברובה באופן ידני".
עופר בן דוד, מנהל חטיבת הפרויקטים במלם מערכות מסר כי "מדובר בפרויקט דגל המשלב פתרונות טכנולוגיים מתקדמים רבים; המערכת של מלם היא מערכת מתקדמת מסוגה אשר פותחה במיוחד עבור דואר ישראל והיא כוללת חומרה ותוכנה, אשר תאפשר לבצע קליטה מהירה, מדויקת ויעילה של פרטי הנמענים שעל גבי החבילות והשלמת המידע החסר, לצורך מיון דברי הדואר ליעדם ומתן הודעות אוטומטיות לנמענים על החבילה שממתינה להם ביחידת הדואר. מלם שמחה להיות חלק משמעותי במהפכה הדיגיטלית העוברת על דואר ישראל ולהוביל את ניהול מערך החבילות הבינלאומי לשלב הבא. דואר ישראל, באמצעות יכולותיה של מלם מערכות, תייעל את מערך החבילות ותספק לציבור בישראל שירות חדשני דיגיטלי מהיר ומן המתקדמים בעולם".
עדית חן, סמנכ"ל מערכות מידע בדואר ישראל מסרה כי הפתרון הטכנולוגי של מלם מערכות נותן מענה כולל לאתגר התפעולי והלוגיסטי שבליבת העשייה של דואר ישראל. "זהו פתרון מהמתקדמים בתחומו, העומד בקנה אחד עם מערכות דומות בעולם ומתמודד עם אתגרים ייחודיים של ישראל כמו שמות רחובות בעברית. הפרויקט בוצע בלו"ז קצר ביותר, כאשר בליבת הפתרון של מלם מערכות מנגנון צילום ופענוח OCR (זיהוי תווים אופטי) של הטקסט על גבי החבילה לנתונים הדרושים להמשך תהליך המיון וההפצה של החבילה בדרך ללקוח הסופי. זהו מנגנון מתוחכם המסוגל להתמודד עם מגוון רחב של סוגי אריזות, תוויות ופורמטים בינלאומיים שונים, תעתיק אנגלית-עברית, איתור כתובת הנמען בתוך מאגר הכתובות והמיקודים בישראל, שיוך לנקודת מסירה סופית וטיפול בחריגים".
מדואר ישראל נמסר כי בתהליך החדש הפריט ינחת בישראל ויגיע ישירות במכולה לבית המיון המקוון. שם הוא יעבור תהליך שיקוף ביטחוני, צילום מדבקת הפריט ופיענוח נתוני הנמען ותכולת הפריט. לאחר מכן יאותרו פרטי הנמען על פי נתונים מוקדמים המגיעים בצורה ממוכנת מאתר הסחר הגדולים בעולם ותופק מדבקת מיון ליחידה הסופית אליה יגיע הלקוח. אז ישלח הפריט ליחידה הרלוונטית והלקוח יקבל מסרון או הודעה כתובה על הגעת הפריט.
עד כה הפריט היה נוחת בנתב"ג שם עובר למיון ראשוני בדואר בנתב"ג, משם עובר לאחד מבתי המיון בתל אביב, בירושלים או בחיפה, שם עובר תהליך מיון נוסף לפני בתי הדואר, הפריט היה נשלח לבית הדואר בעיר של הנמען ושם היה ממוין לפי יחידת המסירה ללקוח. כך עמד מסירה של הפריט מרגע נחיתתו בארץ על 7-5 ימים בממוצע.