גאודיס ורנו בשת״פ לתכנון משאית למשימות לוגיסטיות

שתי החברות משלבות את הידע שלהן כדי לפתח משאית עירונית חשמלית חדשה לגמרי במשקל 16 טונות אשר עומדת בדרישות של הובלת מטענים במרכז העיר. אספקת האב-טיפוס מתוכננת לסוף שנת 2022


13:33 ,03.07.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

רנו משאיות וחברת גאודיס (GEODIS) משלבות את המומחיות התעשייתית, הלוגיסטית וההנדסית שלהן כדי לתכנן משאית כבדה חשמלית המיועדת למשימות לוגיסטיקה עירונית, ואשר עומדת בדרישות של הובלת מטענים במרכז העיר.

 

באמצעות שיתוף הפעולה החדש שלהן, שתי החברות משלבות את הידע שלהן כדי לפתח משאית עירונית חשמלית חדשה לגמרי במשקל 16 טונות, בעלת עלות כוללת לאורך מחזור החיים של הרכב הדומה לזו של רכב דיזל. זהו תנאי מוקדם לאימוץ נרחב של יחידות כוח חלופיות.

 

הודות לעבודה המשותפת המתבצעת משלב התכנון ואילך, המשאית החשמלית החדשה תאפשר לשלב את כל הדרישות והפונקציות של אספקה למרכז העיר: ביטול מטרדים כגון זיהום אוויר ומפגעי רעש ושיפור של בטיחות אקטיבית ובטיחות פסיבית כדי לנהל טוב יותר דו-קיום עם כל משתמשי הדרך.

 

הלוגיסטיקה בעיר הצפופה מסתמכת בדרך כלל על כלי רכב במשקל כולל של יותר מ-3.5 טונות. עם מגוון רחב של כלי רכב חשמליים המיוצרים בצרפת, הנע בין 3.5 ל-26 טונות, רנו משאיות עובדת כבר עשר שנים על צמצום טביעת הרגל הסביבתית של הלוגיסטיקה העירונית. GEODIS, ששואפת להפחית את פליטת CO2 שלה ב-30% עד 2030, התחייבה לספק משלוחים ללא פחמן ל-37 ערים בצרפת עד 2023.

 

אספקת האב-טיפוס מתוכננת לסוף שנת 2022. הוא ייוצר באתר של רנו משאיות בבלינוויל-סור-אורן שבצרפת - המפעל האירופי הראשון שייצר משאיות חשמליות בייצור סדרתי מאז 2020.

 

שתי החברות החליטו כבר בשלבים הראשונים של העבודה להתמקד בבטיחות משופרת לנהג ולמשתמשי הדרך האחרים. הדבר הושג הודות לתא נוסעים מונמך המעניק לנהג ראייה ישירה להגנה מיטבית על משתמשי הדרך, שמשה קדמית גדולה ומצלמות מרובות במקום מראות אחוריות - המאפשרות מבט של 360°, ודלת הזזה בצד הנוסע.

 

בד בבד הושם דגש בנוחות רבה יותר לנהג, שיוכל לצאת מהמשאית משני הצדדים, שמאל או ימין. הטיפוס פנימה והיציאה מהמשאית יהיו קלים יותר בזכות גובה גישה נמוך בהרבה מאשר במשאית משלוחים רגילה. כדי להבטיח שהרכב ישתלב באופן מושלם בנוף העירוני ובמטרה להגביר הן את הנוחות והן את ההערכה העצמית של הנהג, המעצבים מבית רנו עיצבו מחדש הן את הקווים החיצוניים של המשאית והן את פנים תא הנהג.

 

נזכיר כי חברת עמית הינה הסוכנת הבלעדית של חברת גאודיס בישראל.