אפל תתחיל לייצר בהודו מכשירי אייפון חדשים

השותפה העולמית של אפל, חברת Foxconn, מייצרת את המכשיר במתקן Sriperumbudur ליד צ׳נאי במזרח הודו. אנליסטים מעריכים שאפל תהפוך את הודו למרכז ייצור אייפון עולמי עד שנת 2025


09:14 ,03.10.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת Apple החלה להרכיב את דגמי האייפון 14 בהודו, כך מסרה החברה ביום שני שעבר. אפל החלה להרכיב סמארטפונים בהודו בשנת 2017, אך עד השנה יצרנית האייפון השתמשה במתקני הייצור בהודו כדי להרכיב מכשירים מהדור הישן. אפל השיקה את דגמי האייפון 14 מוקדם יותר החודש.

 

השותפה העולמית של אפל, חברת Foxconn, מייצרת את המכשיר במתקן Sriperumbudur ליד צ׳נאי במזרח הודו. יחידות האייפון בייצור מקומי יוצעו למכירה בהמשך השנה. ״אנחנו נרגשים לייצר אייפון 14 בהודו״, אמר דובר של חברת אפל.

 

אנליסטים מעריכים שאפל תהפוך את הודו למרכז ייצור אייפון עולמי עד שנת 2025, מכיוון שהיא חותכת אט אט את תלותה בסין, שם היא מייצרת את הרוב המכריע של מכשיריה כבר למעלה מעשור. בדו״ח שהתפרסם מוקדם יותר החודש, אנליסטים של JP Morgan אמרו שאפל תעביר 5% מהייצור העולמי של אייפון 14 להודו עד סוף 2022 ותרחיב את יכולת הייצור שלה במדינה לייצור 25% מכלל מכשירי האייפון עד 2025.

 

הודו מושכת בשנים האחרונות השקעות משותפות הייצור של אפל, בהן Foxconn ו-Wistron, על ידי הצעת סובסידיות משתלמות כאשר הממשלה מתכוונת להפוך את המדינה למרכז ייצור. נוכחותן של ענקיות הייצור הזרות, יחד עם ״משאבי עבודה רבים ועלויות עבודה תחרותיות״, הופכות את הודו למקום מבוקש, אמרו אנליסטים של JP Morgan.

 

״שרשרת האספקה ​​של האייפון של הודו סיפקה באופן היסטורי רק דגמים מדור קודם. מעניין לציין שאפל ביקשה שספקי EMS ייצרו דגמי אייפון 14/14 פלוס בהודו ברבעון הרביעי של 22, תוך חודשיים עד שלושה חודשים מתחילת הייצור בסין. המרווח הקצר בהרבה מרמז על החשיבות הגוברת של הייצור בהודו, וסביר להניח שנראה הקצאות גבוהות יותר של אייפון לייצור בהודו בעתיד״, הוסיף הדו״ח.