DHL: הפיילוט לשינוע בספינות סולאריות יוארך בשנה

במסגרת הפרויקט שונעו למעלה מ-50,000 חבילות באמצעות סירות וספינות סולאריות, בנהרות באזור העיר ברלין, מאז תחילת המיזם באוקטובר 2022


11:16 ,28.08.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

 

 

קבוצת DHL תאריך פיילוט מוצלח בברלין, הכולל שימוש בסירות חשמליות מונעות באנרגיה סולרית לשינוע חבילות, בשיתוף פעולה עם החברות Behala ו-Solarwaterworld. הפרוייקט יוארך עד לקיץ 2024.

 

נציין שלעיר ברלין גישה אל לא מעט מקורות מים, לרבות נהרות גדולים אשר זורמים לאורך קילומטרים רבים ברחבי גרמניה ובין היתר וגם חוצים את העיר, לצד תעלות ונחלים קטנים אשר מתפצלים מהנהרות האלו. הנהר המרכזי בברלין הוא נהר השפרה (Spree), אשר חוצה את כל גרמניה ואורכו הכולל הוא 400 קילומטרים. הנהר זורם לאורכן של מספר מדינות מחוז שונות בגרמניה אך מוכר בעיקר בזכות החלק המרכזי שלו שחוצה את מרכז ברלין.

 

כאמור, על פי הודעת החברה עולה כי במסגרת הפרויקט שונעו למעלה מ-50,000 חבילות באמצעות סירות וספינות סולאריות מאז תחילת המיזם באוקטובר 2022. עוד עולה כי DHL מתכננת להרחיב את המסלול הקיים לאורך הנהרות Spree וה-Havel, להוסיף שתי תחנות נוספות ולהשיק נתיב שני מקופניק לאוסטהפן.

 

עוד נמסר כי בשלב הבא הכוונה של הרשות המקומית של ברלין לאפשר את הקמתן של עשר תחנות אריזה של DHL, המונעות על ידי אנרגיה סולרית, לאורך המסלול וכי ההרחבה עולה בקנה אחד עם המחויבות של DHL לתחבורה בת קיימא.